Saturday, June 30, 2012

ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၁


                                                    ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၁
     
               လူသားအမ်ားစုဟာ ကိုယ္ေနထိုင္တဲ႔ လူပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုစြန္႔ခြာခဲ႔ၿပီး ေနရာသစ္္၊ ေဒသသစ္မွာ သြားေရာက္ေနထိုင္ရင္း ဘ၀သစ္ကိုစတင္ၾကရျခင္းမွာ မိမိေနထိုင္ရာေနရာထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ႔  ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာကို ရွာေဖြရျခင္း လိို႔ေျပာရင္ မွားမယ္ မထင္ပါဘူး။ အဲ႔ဒီလိုရွာေဖြၾကတဲ႔ လူေတြထဲမွာ  ေရလည္းၾကည္လင္ ၊ ျမက္လည္းႏုတဲ႔ ဘ၀မ်ိဴးနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ ရွင္သန္ႏိုင္သူူေတြ ရွွိသလို၊ “ေရၾကည္ၿပီး၊ျမက္မႏု” ၊ “ျမက္ႏုေသာ္လည္း ေရမၾကည္” တဲ႔ အျဖစ္မ်ိဳး မရိုးႏိုင္တဲ႔ ဘ၀စိန္ေခၚမူေတြ ရုန္းကန္မႈ အေတြ႕ အႀကံဳ္ေတြနဲ႔ယွဥ္တြဲၿပီးမွ ျဖတ္သန္းခြင္႔ရတဲ႔ လူေတြလည္း ေလာကႀကီးထဲမွာ မ်ားစြာေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ။ အဲ႔ဒီလူေတြ ထဲဲမွာကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ကလည္း အမ်ားထဲက တစ္ေယာက္ ပါ။ ေရၾကည္ေသာ္ လည္း ျမက္ မႏုတဲ႔ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတစ္ေနရာမွာ ငါးႏွစ္ေလာက္ ျဖတ္သန္းခဲ႔ဖူးတဲ႔ ဘ၀ အေတြ႔ အႀကံဳေတြကို ျပန္ ၿပီးစဥ္းစား မိရင္ေတာ႔ျဖင္႔……….။
                                    အင္ဒိုနီရွားႏိုင္ငံ ဂ်ာကာတာၿမိဳ႕နဲ႔မနီးမေ၀း သံဂရမ္း ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ  ရွိတဲ႔အထည္ခ်ဳပ္စက္ရံုမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔  ကမ္းလွမ္းခံရတဲ႔ အခြင္႔အေရးကို လက္လြတ္မခံႏိုင္ပဲ ပထမဆံုးႏိုင္ငံျခားခရီးစဥ္ကိုစတင္ထြက္စဥ္က ကၽြန္မအသက္ ၂၀ေက်ာ္စ အရြယ္ မွာပါ။ အင္ဒိုနီးရွားကို စကာၤပူ transit န႔ဲသြားတာမို႔ စကာၤပူကိုသြားတဲ႔ ေလယာဥ္ကေတာ႔ တစ္စီးလံုး နီးပါး ျမန္မာေတြျဖစ္ေနၿပီၤး တခ်ိဳ႕ တေလ ကိုပဲ ျပန္မာျပည္အလည္လာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအျဖစ္ေတြ႕ခဲ႔ရတယ္။
                                     စကာၤပူကေန အင္ဒိုနီးရွားကိုဆက္တဲ႔ ခရီးစဥ္မွာေတာ႔ တစ္နာရီခြဲေလာက္သာစီးရတဲ႔ အျပင္၊ ေလယာဥ္ ကၾကီးၿပီး၊တိမ္တိုက္ေတြထဲ ထိုး၀င္တဲ႔ အခ်ိန္မွာေတာင္ လွဳပ္ရမ္းျခင္းမရွိတာမို႔၊ အိမ္မွာထိုင္ေနရသလို ခံစားရၿပီး ေလယာဥ္စီးေနမွန္း ေတာင္ မသိသာလွပါဘူး။ ဒါ႔အျပင္ ထိုင္ခံုကေလးေတြ ေရွ႕မွာလည္း တီဗီေသး ေသးေလးေတြ တပ္ထား တာမို႔၊ က္္ို္ယ္ႀကိဳက္တဲ႔ လိုင္းကို ေရြးခ်ယ္ၾကည္႔ ခြင္႔ရတာလည္းအဆင္ေျပလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ တစ္နာရီ ခြဲ ေလာက္ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္က ကၽြန္မတြက္ ေခါင္းမူးဖို႔ပင္ သတိမရပဲ ကုန္ဆံုးခ်ိန္ျမန္လြန္းလွသလိုပါပဲ။ ကၽြန္မအင္ဒို ကိုေရာက္ေတာ႔ ည၁၀နာရီထိုးခါနီးပါၿပီ။ အဲ႔ဒီေန႔ညက စေနေန႔ လည္းျဖစ္တဲ႔ အျပင္ တနဂၤေႏြေန႔ ရံုးပိတ္တာမို႔ ခရီးပန္းလာတဲ႔ ကၽြန္မတြက္ ေအးေအး ေဆးေဆး အနားယူခြင္႔ ရလိုက္ပါတယ္။ အေဆာင္မွာ (၂)ထပ္ တိုက္္ အေဆာင္ရွည္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး  ကၽြန္မတို ႔စက္ရံုမွာအလုပ္လုပ္တဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အားလံုးအျပင္ ၊ ရာထူးႀကီး တဲ႔ အင္ဒိုနီး ရွား လူမ်ိဳးေတြကို ပါ ေနခြင္႔ေပးပါတယ္။ ကၽြန္မက အေပၚထပ္အခန္းမွာေနရၿပီး ၊ အန္တိရွယ္လီက ေအာက္ထပ္အခန္းမွာပါ။
                      ကၽြန္မရဲ႕ အခန္းေလးထဲမွာေတာ႔ ကုတင္တစ္လံုး၊စာေရးစားပြဲတစ္လံုး၊ဗီရိုတစ္လံုးအျပင္ အဲကြင္းပါတပ္ေပးထားတာမို႔ အဆင္ေျပလွပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ဒီအခန္းမွာ အရင္က ျမန္မာ၀န္ထမ္းတစ္ဦးေနခဲ႔ဖူးတာမို႔ နံရံကပ္ ဘုရားစင္နဲ႔ ပံုေတာ္ေတြပါ အဆင္သင္႔ ေတြ႕ရလို႔ အေတာ္ေလးစိတ္ခ်မ္းသာသြားမိပါတယ္။ ပစၥည္းေတြ အားလံုးေနရာခ်ၿပီးတဲ႔ အခ်ိန္မွာေတာ႔ ၊ ငွက္ကေလး (၃)ေကာင္ ပ်ံေနတဲ႔ အိပ္ရာခင္းေလးေပၚ ေက်ာခ်ရင္း ေနရာသစ္ ေဒသသစ္ထဲမွာ မိသားစုနဲ ႔ေရာ၊အမိေျမနဲ႔ ပါေ၀းေနရတဲ႔ ကိုယ္႔အျဖစ္ကိုယ္ေတြးမိရင္း အားငယ္္တဲ႔ စိတ္က ပင္ပန္းမူေတြနဲ႔အတူအိပ္ခ်င္ေနတဲ႔ စိတ္ကိုပါ တြန္းကန္ထားပါေတာ႔တယ္။
                         ေနာက္ေန႔မွာေတာ႔  ကၽြန္မရဲ႕ အခန္းေဖာ္ေတြနဲ႔ ဆံုဆည္းခြင္႔ ရသလို အေဆာင္အနီးနားက စူပါမားကတ္ၾကီး တစ္ခုဆီ သို႔လည္း ကၽြန္မတို႔ အားလံုးေစ်း၀ယ္ထြက္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မလို လူသစ္ တစ္ေယာက္အတြက္လည္း လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းတခ်ိဳ႕ကို ၀ယ္ယူဖို႔ အဆင္ေျပသြားတာေပါ႕။ က့ၽြန္မကို အန္တီရွယ္လီက ရိုစီႏွင္႔စႏၵီလို႔ေခၚတဲ႔ ျမန္မာဒီဇိုင္နာ အစ္မႏွစ္ေယာက္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးၿပီး၊ ကၽြန္မကို လည္း သူတို႔နဲ႔ အတူတစ္ဌာနတည္းလုပ္ရမယ္႔ အေၾကာင္းႏွင္႔ လက္ေထာက္ဒီဇိုင္နာလိုလို႔ ကၽြန္မ ကိုေခၚတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူမ်ား ထပ္ပိုၿပီး ျမင္တတ္၊ လ်င္တတ္ အလုပ္ၾကိဳး စားရမယ္႔ အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပပါတယ္။ တကယ္တမ္း ၀န္ခံရရင္ေတာ႔ ကၽြန္မကို အလုပ္ လုပ္ဖို႔ စကမ္းလွမ္းတဲ႔ ဒီစက္ရံုက ကၽြန္မနဲ႔ ဘာအဆက္စပ္မွ မရွိပဲ အန္တီရွယ္လီက ဒီစက္ရံုရဲ႕ ရာထူးၾကီးတဲ႔ မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္မို႔ ကၽြန္မ တို႕လို ငယ္ရြယ္တဲ႔ လူငယ္ေလးေတြရဲ႕ ဘ၀တက္လမ္းန႔ဲ ႏိုင္ငံျခား အေတြ႕အၾကံဳ ရရွိဖို႔ေစတနာနဲ႔ ကူညီေပးတာပါ၊ ကၽြန္မကိုယ္  ကလည္း ပူပုူေႏြးေႏြး ဘြဲ႕ရၿပီးကာစ အလုပ္အေတြ႕အႀကံဳမရိွပဲ အလုပ္လုပ္ ခ်င္စိတ္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ရာက္ခဲ့ေပမယ့္ကၽြန္မအတြက္ ေမွ်ာ္လင္႔ထားတဲ႔ အေျခအေနထက္ ပိုေကာင္းေနတာမို႔ ကံေကင္း တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။                                               
                 အလုပ္နဲ႔အေဆာင္က နီးနီးေလးေပမယ္႔ အေဆာင္ဂိတ္ ၀ေရာက္ေအာင္ အေတာ္ ေလး လမ္းေလွ်ာက္ ရေသး တာမို႔ ေန႔စဥ္ ရံုးအသြားအျပန္တြက္ ကၽြန္မတို႔ အားလံုး ဖယ္ရီ ေစာင္႔စီး ၾကပါ တယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ပထမဆံုးေန႔ အလုပ္ခြင္ ထဲ ေရာက္္ ေတာ႔ စိတ္ကူးထဲက ပတ္၀န္းက်င္သစ္ ထက္ မ်ားစြာ ခမ္းနားတဲ႔ ေခတ္မီ အထည္ ခ်ဳပ္စက္ရံု ထဲက ေသသပ္ စနစ္က်လွတဲ႕ နမူနာ အခန္း ေလး ထဲကို ကၽြန္မ စတင္ ေရာက္ရွိခဲ႕ပါတယ္္။ အဲ႔ဒီအခန္းရဲ႕ မနီးမေ၀းမွာေတာ႔ ပစၥည္း ထုတ္လုပ္ မူဌာနကို လွမ္းျမင္ေနရၿပီး စက္သံ တဂ်ံဳးဂ်ံဳးနဲ႔ လူမ်ိဳးျခား ေခါင္းေပါင္းမေလးေတြကို အျဖဴႏွင္႔အမည္း ဆင္တူယူနီေဖာင္းေလးေတြ ၀တ္ၿပီး ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ ကၽြမ္းက်င္ ပိုင္ႏိုင္စြာ စက္ခ်ဳပ္အလုပ္လုပ္ေနတာကို ကၽြန္မလွမ္းျမင္ေနရပါတယ္။ “စက္ခ်ဳပ္တဲ႔ အလုပ္သမားေတြက နည္းနည္းေႏွာေႏွာ မဟုတ္ပါ လား။ “ ကၽြန္မ အံ့ၾသစြာပင္ မင္သက္ ေငးေမာေနမိရင္း ၊ကၽြန္မအခု ေျခ ဆံုရပ္ေနတဲ႔ နမူနာအခန္းထဲမွာလည္း ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ႔ ကိုယ္တပိုင္းျပတ္ အရုပ္မေတြရဲ႕ေခတ္မီလွပတဲ႔ ေရကူး၀တ္စံုေတြနဲ႔ နံရံ ကတ္မွန္ဗီရိုထဲမွာ ခ်ိတ္ဆြြဲထားတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး၀တ္ ေရာင္စံု အတြင္းခံံေလးေတြကို ျမင္ရင္ပဲ ကၽြန္မအတိုင္းမသိ စိတ္လွဳပ္ရွား ရင္ခုန္ သြားမိတယ္။ ေရကူး၀တ္စံု လွလွ၀တ္ထားတဲ႔ ပိုစတာထဲက အေနာက္တိုင္း ေမာ္ဒယ္တစ္ေယာက္က ေတာ႔ ကၽြန္မပံုစံကို ျမင္ၿပီး ၊ေလွာင္ရယ္ဟားတိုက္ေနေလရဲ႕။ စႏၵီက ကၽြန္မကိုေခၚၿပီး ရံုးခန္းထိပ္မွာထိုင္ေနတဲ႔ အသက္အႀကီးဆံုးျဖစ္ပံုရတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္နဲ႔ အင္ဒို လိုမိတ္ဆက္ရင္း ၊ တဖက္ကေန ကၽြန္မကိုလည္း ျမန္မာလို္ ရွင္းျပေပးပါတယ္။
                                   “ဒီမွာေတာ႔ သူကအႀကီးဆံုးပဲ ရာထူးကဒီဇိုင္နာပဲေပါ႔။ သူ႕ကို တို႔ေတြအားလံုးက ကူညီေပးရတာ။ သူက အင္ဒို တရုတ္ ေလ။ သူညြန္ၾကားတာ၊ သူဆံုးျဖတ္တာကိုပဲ လက္ခံၾကရတယ္။ သူက အခရာေပါ႔ ။သူၿပီးရင္အားလံုးၿပီးတယ္။ “ 
                         ေနာက္ထပ္ ရံုးခန္းထဲမွာကြန္ျပဴတာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔သူေတြ၊ ကတ္ကူလက္တာေတြ ေရွ႕ခ်ၿပီးတြက္ ခ်က္ ေနတ႔ဲ လူေတြ အားလံုးနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးၿပီးတဲ႔ အခါမွာ ကၽြန္မ ထိုင္ရမယ္႔ စားပြဲနဲ႔ ကုလားထိုင္ရွိရာကို စႏၵီကလိုက္ျပေပး ပါတယ္။ အလူမီနီယံစားပြဲနဲ႔ ဆံုလည္ ကုလားထိုင္ကေလးက ကၽြန္မကိုခ်စ္စဖြယ္ ၾကိဳဆိုေနပါတယ္။ ကၽြန္မနာမည္ ရင္းကုိ သူတို႔ဘယ္လိုမွ မေခၚ တတ္တာေၾကာင္႔ “ခ်ယ္ရီ” ဆိုတဲ႔ နာမည္သစ္ေလးတစ္လံုး ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ၿပီး (ရွယ္လီတို႔ ရိုစီတို႔ ဆိုတာလည္း အလားတူပါပဲ) ေနာက္ထပ္ အေရးၾကီးတဲ႔ လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ရွိတယ္ဆိုၿပီး သစ္သားတံခါးတစ္ခ်ပ္ကို တြန္းဖြင္႔လိုက္တဲ႔ အခါမွာေတာ႔ ရံုးခန္းရဲ႕ေနာက္မွာ လူ ဆယ့္ငါးေေယာက္ေလာက္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ႔   စက္ခန္းေသးေသးေလး ကို ေတြ႕ျမင္ လိုက္ရပါတယ္။ စက္ခန္းထဲက ေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳး သမီး နာမည္က ဆြန္ဒါလီ လို႔ေခၚၿပီး အာလံုးက သူ႕ကို နာမည္ အတိုေလး အျဖစ္ “ဆြန္း ”လို႔ အဖ်ားဆြတ္ေခၚၾကတယ္။
                                   နမူနာအခန္းမွာ ေမလင္း လို႔နာမည္ရတဲ႔ ဒီဇိုင္နာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးၿပီးရင္ စႏၵီနဲ႔ ရိုစီတို႕က ရာထူးအၾကီးဆံုးမို႔ သူတို႔နဲ႔ လူမ်ိဳးခ်င္းတူတဲ႔ ကၽြန္မအေပၚမွာလည္း ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံၾကေပမယ္႔ အလုပ္ အေတြ႕အၾကံဳလည္းမရွိ၊ ဘာသာ စကားလည္း လံုး၀ မတတ္ေျမာက္ေသးတဲ႕ ကၽြန္မဟာ အလုပ္သင္စကာလေတြမွာ  အားလံုး ရဲ႕ ေခ်ာင္ထိုးျခင္းခံရတဲ႔ သက္ရွိအရုပ္ေလးတစ္ရုပ္ ပါပဲ။ ရံုးကေန အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ႔ အခန္းေဖာ္ေတြနဲ႔ အတူ စကားေျပာရင္း ၊ အင္ဒိုနီးရွား စကားကို သင္ယူေလ႔လာခဲ႔ေပမယ္႔ ၊တကယ္တမ္း အလုပ္ ခြင္ထဲ ေရာက္ေတာ႔လည္း သူတို႔ဘာေျပာ လို႔ ေျပာေန မွန္းနားမလည္ပဲ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ ကၽြန္မအျဖစ္ကို ဘယ္သူကမွ စိတ္ရွည္ သည္းခံစြာ ရွင္းလင္းေျပာ မေနေတာ႔ပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ အစ္မႏွစ္ေယာက္ကလည္း ၊ ရံုးေရာက္တာနဲ႔ အလုပ္ျပသာနာ ေပါင္းမ်ားစြာအျပင္ ၊ နမူနာ အထည္ေတြ ၀ယ္သူဆီ အခ်ိန္မီပို႔ဖို႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရတာနဲ႔ပင္ ကၽြန္မနားမကတ္ႏိုင္္ပါ။ အားနာတတ္တဲ႔ ကၽြန္မကိုယ္ကလည္း ကၽြန္မေျပာခ်င္၊ သိခ်င္တဲ႔စကား လံုးေတာင္ သူတို႔စားပြဲနား ကပ္ၿပီးသြားမေမးရဲ။ မလွမ္းမကမ္းမွာရွိေနတဲ႔ အင္ဒို လူမ်ိဳး အလုပ္သမားေတြ ကေတာ႔ ကၽြန္မကို ကြက္ၾကည္႔၊ကြက္ၾကည္႔နဲ႔ ေပါ႔။ သူတို႔ကလည္း အထက္တန္းေက်ာင္းေတာင္ ေအာင္တဲ႔ သူေတြမဟုတ္ေလေတာ႔ တျခားဌာနက ၀န္ထမ္းေတြနဲ႔မတူပဲ အဂၤလိပ္စကားေျပာကို မတတ္သေလာက္ ညံ့ဖ်င္းလွပါတယ္။ ဒီအခန္းထဲက ဒီဖိုင္နာႀကီး ကိုယ္တိုင္ က တရုတ္နဲ႔ အင္ဒိုစကားကုိသာေျပာတတ္ၿပီး ဒီဇိုင္းလုပ္တ႔ဲ နည္းပညာကို ေတာ႔ သူကစက္ရံု တစ္ရံုလံုး ၿပိဳင္ဖက္မရွိ ကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္သူပါ။ သူက ခ်ယ္ရီဆိုတဲ႔ ကၽြန္မဲ႔ နာမည္ေလးကိုေတာင္ မေခၚတတ္ပဲ သူစိတ္ၾကိဳက္ တရုတ္နာမည္ တီတင္းဆိုတဲ႔  နာမည္ ေပးၿပီး၊ အဲ႔ဒီနာမည္ကိုပဲ စိတ္ၾကိဳက္တကိုယ္ေတာ္ေခၚဆို တတ္သူပါ ။ သူေခၚေခၚေနတဲ႔ တီတင္းဆိုတာက တရုတ္ နာမည္ျဖစ္ၿပီး ၊ နာမည္ရဲ႕ အဓိပါယ္ကလည္းဘာကိုဆိုလိုမွန္းမသိႏွင္႔ တခါတေလ သူက ကိုယ္႔ၾကည္႔ၿပီး တီတင္းလို႔ စကားေျပာ ေနရင္ေတာင္ ကၽြန္မအျဖစ္က ကိုယ္႕ကိုေျပာလို႔ ေျပာမွန္းမသိသူပါ.။ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မအေနၾကာလာမွ တီတင္း ဆိုတ႔ဲနာမည္ကို တရုတ္ ခပ္ငယ္ငယ္္ေကာင္မေလးေတြရဲ႕ အိမ္နာမည္အျဖစ္ေပးထား တတ္ၾကမွန္း သိရပါေတာ႔တယ္။ ဒီေတာ႔မွ သူက ကၽြန္မကို တရုတ္လို ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ သူေခၚတတ္တဲ႔ နာမည္ေလး ေပးထားတာပဲ ဆိုၿပီး ခ်ယ္ရီအျပင္ သူ႔တကုိယ္ေတာ္ တည္းပိုင္ "တီတင္း"ကိုပါ  ရင္္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေအာင္ ႀကိဳးစားယူရတယ္။
                                      တကယ္ေတာ႔စက္ရံုက ကၽြန္မကို ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေခၚၿပီး၊ ကၽြန္မနဲ႔ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္မူမရွိတဲ႔ Textile ေလာက အလုပ္ ေတြ အားလံုးကိုကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္္တဲ႔အခါမွ အင္ဒိုလူမ်ိဳးေတြကို ျပန္ၿပီးဆရာလုပ္ညြန္ၾကားဖို႔ လူေမြးထားတာ ျဖစ္္ ေပမယ္႔ လက္ရွိ ကၽြန္မရဲ႕ အေျခအေနမွာေတာ႔ သူတို႔လိုအပ္တဲ႔ အလုပ္ ေသးေသးေလးေတြနဲ႔ မိတၱဴဆြဲထားတဲ႔ ဇာအတြန္႔ အေခါက္ေလး ေတြကို ကက္ေၾကး တစ္လက္နဲ႔ ျဖတ္။ညွပ္၊ကတ္ၿပီး Costing သမားနဲ႔ ပိတ္စ၀ယ္တဲ႔သူေတြ နမုူနာၾကည္႔ဖို႔ လုပ္ေပး ရပါတယ္။ေထာင္ခ်ီတဲ႔ အမ်ိဳးသမီိး ေဘာ္လီခ်ိတ္ ေတြကို ကတ္ေၾကးနဲ႔ အနားေတြ ညွပ္ေပးရသလို၊  ပါကင္ဌာနတြက္ လိုအပ္တဲ႔ ကတ္ထူး ဗူးေပါင္း မ်ားစြာကိုလည္း သူတို႔ပံုစံ ခ် ေပးထားတဲ႔ အတိုင္း ေခါက္ေပးရတယ္။ အမွန္တိုင္းေျပာရရင္  ကၽြန္မတကယ္ အားငယ္ မိပါတယ္။
                                   ကၽြန္မအင္ဒိုေရာက္တာ တစ္လ ႏွစ္လ ၾကာတဲ႔ အခ်ိန္ထိ ဘာေၾကာင္႔ ဒီဇိုင္နာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေျခခ ံပညာရပ္ေတြ မသင္ယူရပဲ ၊ မပင္ပန္း မခဲယဥ္းတဲ႔ ေအာက္ေျခသိမ္း အလုပ္ေပါက္စနေတြ လုပ္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ေနရတာလဲ။ ကၽြန္မ ဒီကို ေရာက္လာတာ တစ္ေန႔နဲ႔ တစ္ေန႔ ဗူးေခါက္ဖို႔၊ ေဘာ္လီခ်ိတ္ အစြန္ အဖ်ားေတြညိွဖို႔ နဲ႔ ေဘာ္လီၾကိဳးထဲက ring နဲ႔ slide(ခါးပတ္ကြင္းလိုမ်ိဳး) ေတြကို ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ညီေအာင္လိုက္ညိွေေပးဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မေရွ႕မွာအလုပ္မ်ားေနတဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ အစ္မေတြကိုအားက်သလို၊ ကၽြန္မနဲ႔မတိမ္းမယိမ္းရွိတဲ႔ အင္ဒိုနီးရွားေကာင္မေလးေတြရဲ႕ လက္စြမ္းျပ ခ်ဳပ္လုပ္တတ္တဲ႔ နမူနာအထည္ေတြြၾကည္႔ၿပီးတိုင္း၊ သူတို႔ေလာက္ေတာင္ မတတ္ေျမာက္ပဲနဲ႔ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ကၽြန္မ ဆရာ လုပ္ႏိုင္္မွာလဲ ဆိုၿပီးေတြးကာ အားငယ္ေနမိတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မထပ္ အသက္အမ်ားၾကီးၾကီးတဲ႔ အင္ဒို အမ်ိဳးသမီး အလုပ္သမေတြ ကေတာ႔ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း အလုပ္အားခ်ိန္စကားေျပာတိုင္း၊ ကၽြန္မကို အနားေခၚကာ ဟိုေမးသည္ေမး စပ္စုတတ္ပါတယ္။   စကားလံုး တိုင္း ကို အေသအခ်ာ လည္လည္၀ယ္၀ယ္ နားမလည္ေပမယ္႔၊ သူတို႔ ဆိုလိုခ်င္တဲ႔  သေဘာကေတာ႔ ကၽြန္မက မိသားစုေတြနဲ႔ ေ၀းၿပီး ဘာေၾကာင္႔ အလုပ္လုပ္ ရတာလဲ ၊တကယ္တမ္းျဖစ္သင္႔တာ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြနဲ တစ္ႏိုင္ငံထဲမွာ ေနၿပီး ေက်ာင္းတက္ ရင္တက္ ၊မဟုတ္ရင္ အလုပ္လုပ္ ဖို႔သာျဖစ္တယ္။ ဒီစက္ရံုမွာသူတို႔နဲ႔ အလုပ္လုပ္ရင္  ရိုစီတို႔စႏၵီတို႔လို သူတို႔ထပ္ အမ်ား ၾကီးေတာ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၿပီး ဦးေဆာင္ ႏို္င္မွျဖစ္မယ္။ ကၽြန္မကို ကေလး တစ္ေယာက္သာသာသာ ျမင္တာမို႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘြဲ႔တစ္ဘြဲ႔ ရၿပီးသည္ အထိ ေက်ာင္းၿပီဆံုးေအာင္ တတ္ၿပီးသား ဆိုတာကိုလည္း သံသယရွိေနၾကပံုရတယ္။
                                            ကၽြန္မကိုေရွ႕ကိုမွာထားၿပီး နားမလည္ေသးဘူးအထင္နဲ႔ ေျပာေနတဲ႔ သူတို႔စကားလံုး ေတြကို ခပ္ေရး ေရးေတြးၾကည္႔ မိရင္း  ကၽြန္မကို္ စစ္မေရာက္ခင္ တကယ္ျမွားကုန္ေစပါတယ္။ သူတို႔က မိသားစုတစ္စုက မိခင္ေတြ၊ ကၽြန္မရဲ႕ အေဒၚရြယ္၊ အစ္မၾကီးအရြယ္ေတြ. သူတို႔ ထင္ျမင္ ယူဆခ်က္ေတြက ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ကိုတကယ္ပဲ ၿပိဳလဲေစႏိုင္လား မေသခ်ာေပမယ္႔ ၊ စက္ခ်ဳပ္တာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး အပ္ထိုးတာ ေလးေတာင္ အေတြ႕အၾကံဳ မရွိတဲ႔ ကၽြန္မအျဖစ္က ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ယံုၾကည္မူ ပ်က္ယြင္းေစတာ အမွန္ပါပဲ။   
                                                               (ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္.......)
                                                                                    စုသဲမြန္
                                                                (The Ladies' Journal  အတြဲ(၁)၊အမွတ္စဥ္ (၁၇) ဇြန္ ၁၆-၂၂။၂၀၁၂)                                                                                                                                                                                                                                                  

No comments:

Post a Comment