Sunday, July 15, 2012

ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၂

                                                  ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၂

                                      
                                    ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ႔ ရံုးေရာက္ေရာက္ခ်င္း အန္တီရွယ္လီက ကၽြန္မကို ပိုင္ရွင္သူေဌးနဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးဖို႔ လွမ္းေခၚတာနဲ႔ သူနဲ႔အတူ သူေဌးရံုးခန္း ကို ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ သူေဌးက အသက္ေျခာက္ဆယ္ အရြယ္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ၿပီး ေတာက္ပရႊန္းစိုတဲ႔ အၿပံဳးတစ္ပြင္႔နဲ႔အတူ ကၽြန္မကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီးပဲ လက္ခံစကားေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မက အလြန္အမင္း စိတ္ လွဳပ္ရွားေနတာမို႔ ရင္းႏွီးစြာ ဟာသေႏွာၿပီး ေျပာလာတဲ႔ သူရဲ႕တခ်ိဳ႕စကားေတြကို တိုးလ်တဲ႔အသံနဲ႔ပဲ မပြင္႔တပြင္႔တံု႔ျပန္မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ႔ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မစိတ္ထဲေပၚလာတာက  ကၽြန္မကို အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာဦးေအာင္ေဇ (ေတာ္ ဘုရားေလး) ရဲ႕မွာၾကားသံ။
                             “အလုပ္အင္တာဗ်ဳးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အလုပ္၀င္စ အခ်ိန္ေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္႔အထက္က လူႀကီးေတြ၊ ေဘာ႔စ္ ေတြနဲ႔ ႏွဳတ္ဆက္တဲ႔အခါ ကို္ယ္႔ရဲ႕အသံမွာ ယံုၾကည္မူအျပည္႔အ၀ ပါပါေစ၊ သူနဲ႔ လက္ဆြဲႏွဳတ္ဆက္တဲ႔အခါ သူ႔ကိုအေလးထားမႈ ကိုျပတဲ႔ အေဘာနဲ႔သူ႕လက္ကိုအားထည္႔ရံု မဆိုသေလာက္ေလးညစ္ၿပီးမွ ႏွဳတ္ဆက္လုိက္ပါ။ မလိုအပ္ပဲ ခါးကိုင္း အရိုအေသ ေပး ရင္း လက္ဆြဲႏွွဳတ္ဆက္တာမ်ိဳး၊ ေလးစာသမူလြန္ၿပီး လက္အုပ္ခ်ီျပတာမ်ိဳး မလုပ္ပါနဲ႔။ ႏိုင္ငံတကာမွာ အဲ႔ဒါမ်ိဳး ႏွဳတ္ဆက္တာမ်ိဳး လံုး၀မရွိဘူး။ ”
                                    ႏိုင္ငံရပ္ျခားအေ၀းကို ထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ရမယ့္ တပည္႔ကို စိတ္မခ်စြာမွာၾကားတဲ႔ ဆရာရဲ႕အသံ နားထဲ ရုတ္တရက္ ၀င္ေရာက္လာတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္မသူ႔မ်က္လံုးေတြကို ရင္ဆိုင္လိုက္ရင္း ကၽြန္မစိတ္လွဳပ္ရွား တုန္လွဳပ္ ေနတာကို သူမရိပ္မိေအာင္ ေလသံျမွင္႔ၿပီး သူေမးသမွ် သြက္လက္စြာျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။ သူက ကၽြန္မလို Textile ေလာက အေၾကာင္း လံုး၀မသိသူကို Assistant Designer ရာထူးနဲ႔ အလုပ္ခန႔္္အပ္ထားတာျဖစ္လို႔ ဒီဇိုင္းပက္တန္္ (Design Pettern) ေတြ အေၾကာင္း မသင္ေပးခင္မွာ ကၽြန္မတြက္  အေျခခံျဖစ္တဲ႔ စက္ခ်ဳပ္ျခင္းအတတ္ကို ကၽြမ္းကၽြင္စြာ တတ္ဖို႔ လိုေၾကာင္းေျပာတယ္။ အဲ႔ဒီလို တတ္ေျမာက္္မွလည္း ကိုယ္ဆြဲတဲ႔ ဒီဇိုင္းမွန္မမွန္ ကိုယ္႔ဖာသာစမ္းသပ္ခ်ဳပ္ၾကည္႔လို႔ ရမွာျဖစ္ၿပီး အနည္းဆံုး မတတ္လွ၊ မကၽြမ္းလွဘူး ဆိုရင္ေတာင္ ကုိယ္ ညႊန္ၾကားျပသေပးမဲ႔ အလုပ္သမားေတြေလာက္ေတာ႔ ခ်ဳပ္တတ္ဖို႔ လိုေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။ Underwear Designer တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ အမ်ားမ်က္စိက်မယ့္ အမ်ိဳးသမီးအတြင္းခံ လွလွေလး တစ္စံုေလာက္ စိတ္ကူးနဲ႔ ပံုေဖာ္တတ္ရံုနဲ႔ မရဘဲ ၊အတိုင္းမွန္မွန္ ပံုစံက်က် လွလွပပေလးခ်ဳပ္တတ္ရမယ္.. ခ်ဳပ္လည္းခ်ဳပ္္ႏိုင္ရမယ္တဲ႔။ သူ႕အေျပာမွာ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ စိတ္မခ်စြာ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ သြားပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္မအေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္  ႀကိဳးစားလုပ္ပါ႔ မယ္ လို႔ အဓိပၼါယ္ရတဲ႔ “I try my best ‘’ ဆိုတဲ႔ စကားကို ႏွဳတ္ဖ်ားကတင္မကဘဲ ရင္ထဲကပါ လိွဳက္လွဲစြာ ကတိျပဳမိခဲ႔တယ္။ တကယ္ပါ ။ ကၽြန္မကို ယံုၾကည္စြာ ေမွ်ာ္လင္႔တဲ႔ သူ႕မ်က္လံုးထဲက သတင္းေပး စကားလံုးတခ်ိဳ႕ကို လက္ခံေကာက္ယူ ႏိုင္သြားတာမို႔ ကၽြန္မတကယ္ တာ၀န္ေက်ခ်င္ပါေတာ႔တယ္။
                                    သူ႕ရံုးခန္းကအျပန္ လမ္းမွာ ကၽြန္မဆီက သက္ျပင္းသဲ႔သဲ႔ ရိႈက္သံၾကားေတာ႔ အန္တီရွယ္လီက အား ေပး စကားလိုလို နဲ႔ သတိေပးစကားကိုစေျပာတယ္။
                                     “ သူေဌးက အရမ္းသေဘာေကာင္းတယ္ေနာ္၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ သူဆီမွာဆုိ တို႔ ျမန္မာေတြ က သစၥာလည္း ရွိၿပီး၊ အရမ္းလည္း တာ၀န္ေက်ေတာ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဆို စက္ရံုမွာသူက ၿမဲေစခ်င္တာ။  ရာထူးႀကီးႀကီးနဲ႔ကို အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေစခ်င္တာ  တို႔ဆို ဒီမွာ ဆယ္ႏွစ္ရွိၿပီ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ္ႏွစ္ကဆို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းက ခုေလာက္ ေတာင္ဖြံ႕ၿဖိဳးတာ မဟုတ္ေတာ႔ တို႔လည္း သုညကစၿပီး လုပ္ခဲ႔ရတာပဲ။ ဒီကိုေရာက္ေရာက္ခ်င္းဆိုေတာ႔ ဘာမွသိပ္ၿပီး နားမလည္ဘူး။ စက္ရံုက အင္ဒို အလုပ္သမားေတြဆီကပဲ ျပန္သင္ရတာ။ သူေဌးကလည္း ကိုယ္တတ္လားမတတ္လား သူတို႔ကိုပဲ ေမးၿပီး၊ ေနာက္ကိုယ္ တကယ္ေတာ္္လာေတာ႔ ရာထူးေရာ လခေရာတိုးေပး။ ကိုယ္ေတြကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကတည္းက ဘြဲ႔ရ ပညာတတ္ၿပီးသား ဆိုေတာ႔  ကိုယ္ကို သင္ေပးခဲ့တဲ႔ အင္ဒို အလုပ္သမားေတြကို ျပန္ၿပီးအုပ္ခ်ဳပ္ရင္း၊ ေနာက္ အဲ႔ဒီလူေတြ ရဲ႕အလုပ္အေျခအေန၊ ေန႔စားအလုပ္သမားကေန လခစား အလုပ္သမားအျဖစ္ တိုးျမွင့္္ခန္႔ဖို႔သင္႔မသင္႔က အစ၊ သူေဌးက ကိုယ္နဲ႔ျပန္ၿပီး တိုင္ပင္ရတဲ႔ အဆင္႔ျဖစ္လာတာပဲ။ အန္တီဆို အဲ႔လိုျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားခဲ႔သလို သမီးကိုလည္း ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သမီးလို ဘာအမ်ိဳးမွမေတာ္တဲ႔သူကို လိမၼာတယ္၊ ေတာ္တယ္လို႔ အာမခံၿပီး ေခၚခဲ႔ တာ မဟုတ္လား။ ”
                                 “ ဟုတ္”
                                  ကၽြန္မက နားလည္အားက်စြာ ေခါင္းညိတ္ျပေတာ႔ အန္တီရွယ္လီကလည္း စကားဆက္ပါတယ္။
                                     ဒါေပမဲ့ ဒါက လူတိုင္းေတာ႔ လြယ္လြယ္ကူကူ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ အဲ႔ဒီလို ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာလို႔ တို႔ ကေျပာတာ။ ဒီကိုေရာက္လာတဲ႔ ျမန္မာေတြအားလံုးကို ေျခာက္လ အခ်ိန္ေပးထားတယ္။ ေပးထားတဲ႔ အခ်ိန္အတြင္းမွာ စက္ခ်ဳပ္ ေရာ၊ ခန္႔ထားတဲ႔ ရာထူးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ အလုပ္ေတြအားလံုး သင္ေပးျပေပးလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ အသင္ခ်ည္းပဲေတာ႔ ဘယ္ဟုတ္ မလဲ။ တို႔ေတြက ဒီမွာအလုပ္လာလုပ္တာ၊ ေက်ာင္းလာတက္တာမွ မဟုတ္တာ။ learning and doing ေပါ႔။ သူတို႔ အလုပ္ေတြကို သင္ရင္းနဲ႔ လုပ္သြားရမယ္။ Job Trainning ေပါ႔။ သူတို႕က တစ္ထြာေလာက္ ပဲ ျပရင္ကိုယ္ေတြ ကတစ္လံေလာက္ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ။ သိတယ္မဟုတ္လား။ အဲ႔ဒီလို သင္ရင္း ေျခာက္လျပည္႔လို႔ အလုပ္ေတြလႊဲလုိက္ပါၿပီတဲ႔။ ကိုယ္ကဘာတာ၀န္မွ မယူ ႏိုင္ေသးဘူး၊ အလုပ္ကို အလုပ္နဲ႔တူေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး ဆိုရင္ေတာ႔ `တာ႔တာ´ပဲ။ လာရာလမ္းျပန္၊ ကိုယ့္ရြာကိုပဲျပန္၊ အ႔ဲဒီရြာမွာသာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေနေပေတာ႔၊ ဘာ ႏိုင္ငံျခား အေတြ႕အႀကံဳမွလည္း မယူနဲ႔ေတာ႔။”

                         သူ႕စကားၾကားေတာ႔ ကၽြန္မလည္း ပိုလို႔ေတာင္ေမာသြားသလိုပါပဲ။ အန္တီရွယ္လီ႔ကိုလည္း တကယ္ကို လိွဳက္ လွိဳက္လွဲလွဲ ခ်ီးက်ဴးခ်င္လာတယ္။ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ႔ သူ႕ကဒီမွာ ေထာင္ခ်ီရွိတဲ႔ အင္ဒိုအလုပ္သမားေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ရံုတင္ မက၊ သူေဌးက အားကိုးတိုင္ပင္ရတဲ႔ အေလးထားရတဲ႔ စက္ရံုမွဴး (Garment Manager) ၊ သူလက္ေအာက္မွာ Textile လုပ္ငန္းကို အေတြ႕ အႀကံဳ ရွိဖူးတဲ႔ Production Manager( ထုတ္လုပ္မႈ မန္ေနဂ်ာ) အဆင့္ ဖစ္လပင္း (ဖီလစ္ပိုင္) ေတြနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕စီနီယာ ျမန္မာအစ္ကို အစ္မေတြက ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး (Supervisor) လက္ေထာက္မန္ေနဂ်ာ (Assistant Manager) စတဲ႔ ရာထူးေတြ ကိုယ္စီနဲ႔။ ဖစ္လပင္းေတြက အန္တီရွယ္လီကို မစၥရွယ္လီ ဆိုၿပီး ရိဳ႕က်ိဳးစြာ ဆက္ဆံရင္း အၿမဲကပ္ဖားေျပာဆို တာေတြတိုင္း ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အန္တီ႔အတြက္ ဂုဏ္ယူမိတာ အမွန္ပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ တကယ္႔ကို အံ႔မခန္းပါပဲလား။ အာရွႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ယဥ္ေက်းမူ အရေရာ၊ ထံုးတမ္း စဥ္လာအရေရာ ငပလီလို ေခ်ာင္းသာလို ကမ္းေျခေတြမွာ အတြင္းခံေလး၀တ္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးေတြ အလွျပေလ႔လံုး၀မရွိတာရယ္၊ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြ မွာ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ႔ နာမည္ႀကီးတံဆိပ္အမ်ိဳးအစား ေတြခ်ဳပ္လုပ္တင္ပို႔ခြင္႔ မရွိတာမို႔ underwear ေစ်းကြက္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ နည္းလြန္း လွပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ကၽြန္မတို႔မွာ မရွိတဲ႔ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳေတြမ်ားစြာကို ထမ္းပိုးၿပီး အလုပ္လာလုပ္ေနတဲ႔ ဖစ္လပင္း လူမ်ိဳးေတြက အဂၤလိပ္စာလည္း ပိုေကာင္းသလို၊ လခလည္းပိုေကာင္းပါတယ္။  အဲ႔ဒီ လူမ်ိဳးေတြကို အင္ဒိုလူမ်ိဳး ေတြနည္းတူ စီမံခန္႔ခြံဲအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ႔ အန္တီရွယ္လီက တစ္ရာမွာတစ္ေယာက္ ရွားပါးလွပါတယ္။ အ႔ဲဒီ ရွားပါးလွတဲ႔လူဟာ ကၽြန္မနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးလို ခ်စ္ခင္ရတဲ႔ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတာလည္း အံ႔ၾသမကုန္ဖြယ္ပါပဲ။
                   ကၽြန္မကေတာ႔ သူစကားေတြ အဆံုးမွာ ေျခာက္လဆိုတဲ႔ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ကၽြန္မအရည္အခ်င္း ေပၚမူတည္ၿပီး အဆံုးအျဖတ္ေပးမယ္႔ အေျဖအတြက္ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္အာမ မခံရဲတာေတာ႔အမွန္ပဲ။ ဒါ႔အျပင္ သူထပ္ၿပီးျဖည္႔စြက္ေျပာလုိက္ေသးတဲ႔-
               “ အရင္တုန္းကလည္း ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာင္ေလာက္ ျပန္အလြတ္ခံရဖူးတယ္။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာေတာ႔ ထင္ခ်င္ ထင္မွာေလ။ ျပန္လႊတ္လည္းလႊတ္ေပါ႔။ ငါအနည္းဆံုးေတာ႔ အင္ဒိုနီးရွားမွာ စရိတ္ၿငိမ္းေျခာက္လ ေလာက္ေနခြင္႔ရလိုက္သလို၊ ႏိုင္ငံတကာ အဆင္႔မီ အထည္ခ်ဳပ္စက္ရံုမွာလည္း ေလ႔လာခြင္႔ရလိုက္တယ္လို႔ ။ ဒါေပမဲ့ တဖက္ကၾကည္႔လိုက္ပါဦး။ ဘယ္ေလာက္ ရွက္စရာ ေကာင္းလိုက္သလဲ။ သူမ်ားေတြ ေျခာက္လနဲ႔ အလုပ္ကို အၾကမ္ဖ်ဥ္း ကိုင္တြယ္တတ္ေနၿပီ။ တကယ္တာ၀န္ယူ လုပ္ ႏိုင္ၿပီ။ ကိုယ္႔ အလွည္႔က်မွ မလုပ္ႏို္င္ဘူး။ ဒါဆိုရင္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ေခၚေပးတဲ႔ တို႔လိုလူကလည္း သူေဌးဆီမွာ မ်က္ႏွာေကာင္း မရသလို၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း အဆင္႔ေလာက္ေတာင္ မေအာင္တဲ႔ အင္ဒိုအလုပ္သမားေတြဆီမွာလည္း ယူတို႔တေတြ အရွံဳးေပး လက္ေျမွာက္ ၿပီး ျပန္္ သြားတာနဲ႔ အတူူတူပဲ”
               အ႔ဲဒီေန႔က ေျပာတဲ႔ အန္တီ႔စကားေတြကို  ရင္ထဲအသည္းထဲထိ စြဲၿမဲမွတ္မိေနေပမယ့္ သူ႕ေက်နပ္ေအာင္ ဘယ္လိို စကားလံုးေတြနဲ႔ မွ ကၽြန္မ ကတိက၀တ္မျပဳျဖစ္ပါ။ အဲ႔ဒီေန႔ ရံုးျပန္ေရာက္ေတာ႔ ထံုးစံအတိုင္း ေတာက္တိုမယ္ရ အလုပ္ကေလးေတြ ကူရင္း တစ္ေန႔တာ အခ်ိန္ကုန္သြားေပမယ္႔ ရန္သီ နဲ႔ ဟန္နီဖာ လို႔ အမည္ရတဲ႔ ခပ္ငယ္ငယ္ အင္ဒိုေကာင္မေလး ႏွစ္ေယာက္ဆီက သိခ်င္ တဲ႔ အင္ဒိုဘာသာစကားတခ်ိဳ႕ကို ေမးျမန္းခြင္႔ရခဲ႔တယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ႔ ကၽြန္မက အလုပ္ေရာ၊ ဘာသာစကားကို ဘာဆိုဘာမွ မသိသူမို႔ ျမင္ျမင္သမွ် လူတိုင္းက ကၽြန္မရဲ႕ဆရာေတြ ျဖစ္လို႔ေနပါတယ္။ သူတို႔ (R) အသံထြက္ က လွ်ာကို အတြင္း ကို လိပ္္ၿပီး အသံရွည္ဆြဲၿပီးေျပာတာမို႔ (R) နဲ႔ စတဲ႔ စကားလံုးေတြတိုင္း ပုိမိုိခက္ခဲလို႔ေနသလို၊ ကၽြန္မ လိုက္ေျပာတိုင္းမွာ သူတို႔ အတြက္ေတာ႕ သံပတ္ေပးၿပီး ရယ္ရတဲ႔ ကစားစရာ ေကာ္ပတ္ရုပ္တစ္ရုပ္ အလုပ္ထဲမွာ ေကာက္ရသလို တစ္၀ါး၀ါးနဲ႔ ပြဲက် လို႔ ေနပါတယ္။ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး စႏၵီကလည္း ကၽြန္မစိတ္ဓါတ္မက်ေအာင္  ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို မရွက္မေၾကာက္ မရအရ ေျပာထြကႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔နဲ႔ ေျခာက္လဆိုရင္ အင္ဒိုစကားနဲ႔ အစိမ္းသက္သက္ ေဖာ္ရိန္းနာတိုင္း အင္ဒိုစကားကို လြယ္ကူစြာ ေျပာနိုင္ေၾကာင္း အားေပးစကားေျပာပါတယ္။  ဟုတ္မွာပါေလ။ ကၽြန္မတြက္ေတာ႔ ဒီစက္ရံုေရာက္ တာနဲ႔ ေျခာက္လ ဆိုတဲ႔ အခ်ိန္ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုကို အၿမဲလိုလိုပဲ ၾကားေနရပါတယ္။
                ကၽြန္မသူေဌးနဲ႔ ေတြ႕ၿပီး တစ္ပတ္ျပည္႔တဲ႔ ေန႔မွာပဲ ၊ သူေဌးက နမူနာအခန္းထဲ၀င္ၾကည္႔ရင္း ဆြန္းဒါလိ ဆိုတဲ႔ ေခါင္း ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ စက္ခန္းထဲမွာစကားေတြ တီးတိုးေျပာဆိုေနပါတယ္။ သူကအခန္းထဲက ထြက္သြားတာနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ အားလံုး ဆြန္းလို႔ ေခၚေနတ႔ဲ အမ်ိဳးသမီးက ကၽြန္မရွိရာရံုးခန္းထဲသို႔ ၀င္လာၿပီး မ်က္ေစာင္းထိုးစားပြဲမွာ ရွိတဲ႔ ဒီဇိုင္နာမ ႀကီး ေမလင္းရဲ႕ခံုမွာ ထိုင္လိုက္ပါတယ္။ ေမလင္းကိုေတာ႔ ကၽြန္မတို႔ျမန္မာေရာ ၊အင္ဒိုေရာ  ႀကီးငယ္မေရြး “ အႀကီး “( တရုတ္လို အစ္မ) လို႔ ေခၚၾက တာ မို႔ ကၽြန္မကလည္း “အႀကီး” လို႔ပဲ တရုတ္လို လိုက္ေခၚျဖစ္တယ္။ သူကလည္း အခရာမို႔ ဘယ္သူမဆို သူေဌးက တခုခု ညႊန္ၾကားၿပီး တာေတာင္္မွ ႀကီးေမလင္းကိုလည္း ထပ္ၿပီးတင္ျပ တိုင္ပင္ေျပာျပရေသးပံုပါပဲ။ ခဏၾကာေတာ႔ ကၽြန္မနဲ႔ ကပ္လ်က္ စားပြဲက အစ္မရိုစီဆီကေန နမူနာခ်ဳပ္ရမယ္႔ အထည္လွလွေလးေတြကို အေရာင္နဲ႔ အမ်ိဳးအစားကို ကူညီ ခြဲေ၀ေပးေနတဲ့ သူတို႔ႏွစ္ဦးတည္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေဆြးေႏြးရာ ေနရာကေန ကၽြန္မကိုလွမ္းေခၚလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မကို စက္ခ်ဳပ္တဲ႔ အေတြ႕ အႀကံ ဳရွိမရွိနဲ႔ ၊ ဒီေန႔ကစၿပီး နမူနာ အခန္းထဲက အထည္တစ္ထည္ဟာ ထုတ္လုပ္မူ (production) ပိုင္း အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးတာဆိုတာ လက္ေတြ႕ ေလ႔လာရေတာ႔မယ္႔ အေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ ကၽြန္မကလည္း စက္ခ်ဳပ္တဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳ လံုး၀မရွိေၾကာင္း ရိုးသားစြာပဲ ၀န္ခံလိုက္္တဲ႔အခါ သူတို႔က စက္ရံုသံုး ေမာ္တာ အပ္ခ်ဳပ္စက္ေတြကိုသာ ဒီမွာသံုး တာမို႔ အနည္းဆံုး manual ခ်ဳပ္ၾကတဲ႔ အိမ္သံုးေျခနင္းစက္ ကိုေတာ႔ နင္းတတ္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔ေၾကာင္းေျပာတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ေတြမွာ သံုးေလ႔ ရွိတဲ႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက အပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္ ေတြမွာနင္း ေနၾကတဲ႔ ရိုးရိုးေျခနင္း စက္အမည္းေရာင္ေလးေတြ ကို ေျပာတာပါ။ အိမ္မွာ အေမနင္းရင္ေတာင္ ကၽြန္မက လွည္႔မၾကည္႔သူမို႔ အမွန္တိုင္းပဲ အဲ႔ဒီစက္မ်ိဳးလည္း တစ္ခါမွမသံုးဖူးေၾကာင္း သူတို႔အေမးကို ေခါင္းခါ  ျပလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ႔မွ ကၽြန္မကိုၾကည္႔ၿပီး သူတို႔ မ်က္လံုးျပဴးသြားၾကပါေလေရာလား။
                          “ သူေဌးကေလ နင္႔ကို နမူနာအထည္ေတြ ခ်ဳပ္ေစခ်င္ေနတာ ။အဲ႔ဒီအထည္ေတြ ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီး တယ္ဆိုတာ သိရဲ႕လား။ အဲ႔ဒီနမူနာအထည္ တစ္ထည္ကေလ တစ္လလံုးထုတ္လုပ္ေနတဲ႔ production က ေထာင္ေသာင္းခ်ီ ေနတဲ႔ အထည္ေတြနဲ႔ညီမွ်တယ္။ အဲ႔ဒီတစ္ထည္၊ ႏွစ္ထည္နဲ႔ နမူနာအထည္ေတြက ၀ယ္သူစိတ္ႀကိဳက္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးရတာ။ အဲ႔ဒီမွာ ျပႆနာ ျဖစ္ရင္ ဘာေအာ္ဒါမွလည္းမရဘူး။ ဘာ ထုတ္လုပ္မူ (production ) မွလည္း ဆက္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ အဲ႔ဒါေၾကာင္႔ ေအာ္ဒါရခ်င္ရင္ နမူနာအထည္ေတြကို သူတို႔လက္ခံႏိုင္တဲ႔အခ်ိန္ထိ အဆင္႔ဆင္႔ ႀကိဳးစားယူရတာ။ သူတို႔ေပးထားတဲ႔ အခ်ိန္၊ သူတို႔ လုိခ်င္တဲ႔ အတိုင္းေတြကို သူတို႔ေမာ္ဒယ္နဲ႔၀တ္ၿပီး စိတ္တိုင္းက်မွ ထုတ္လုပ္ဖို႔ ငါတို႔စက္ရံုမွာ ဆက္လုပ္မွာေလ။ အဲ႔ဒီေတာ႔ ငါတို႔ နမူနာအခန္း (sample room) ဆိုတာက အဲ႔ဒီျပႆနာ အထည္ေတြနဲ႔ ပဲ ေန႔စဥ္ ႏွစ္ပါးသြားေန ရတာ ျမင္တယ္မလား။  ခု နင္႔ကို အဲ႔ဒီ အထည္ေတြကိုင္ခိုင္းေနၿပီ တီတင္းေရ။ ဘယ္လိုလဲ နင္လုပ္ႏိုင္ရဲ႕လား။ ”
                     ကၽြန္မကို ခ်စ္စႏိုး တီတင္းပဲေခၚေနက် ႀကီးေမလင္းက ကၽြန္မမ်က္ႏွာကို စိုက္ၾကည္႔ၿပီး တရစပ္ ေျခဟန္ လက္ဟန္နဲ႔ အားရပါးရ ေျပာေပမယ့္ ကၽြန္မမွာ နားမလည္သေယာင္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ေနဆဲမို႔ ရိုစီက ၀င္ၿပီးသူေျပာတဲ႔ အတိုင္း ျမန္မာလိုျပန္ရွင္းျပေပးတာပါ။ ဒီေတာ႔ ကၽြန္မ လည္းျမန္မာလိုပဲ ရိုစီကို အားလံုးေရွ႕မွာပဲ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။
                        “ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ မလုပ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ညီမေျပာလည္း မလုပ္ဘဲ ထုိင္ေနလို႔ ျဖစ္တာမွ မဟုတ္တာ။ ျဖစ္ေအာင္ ပဲ လုပ္ရေတာ႔ မွာေပါ႔ ”
                   ကၽြန္မရဲ႕ျမန္မာစကားကို ရိုစီက ႀကီးေမလင္းကို ျပန္ေျပာျပေတာ႔ သူက နည္းနည္းသေဘာက် သြားပံုပဲ ။ ၿပံဳးရာ ကေန အသံထြက္ေအာင္လည္း ရယ္ေနေသးတယ္။ သူကစကားေျပာရင္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္နဲ႔ တစ္ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္ သလိုေျပာတတ္ၿပီး၊ စိတ္မထင္ရင္မထင္သလို ေအာ္ဟစ္ဆူေငါက္တတ္တာမို႔ သူ႕ကိုလည္း အားလံုးက အေၾကာက္ႀကီးေၾကာက္ တာပါပဲ။ ကၽြန္မဆိုရင္ေတာ႔ ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ႔ ။ သူက ရိုစီဘာသာျပန္တာ နားေထာင္ၿပီး  အားရပါးရ ရယ္ရင္း ကၽြန္မကို ၾကည္႔လို႔ လက္မေထာင္ျပၿပီး “ ဂြတ္၊ဂြတ္ တီတင္း၊ဂြတ္ “ ဆိုတဲ႔ အဂၤလိ္ပ္လို ထူးထူးဆန္းဆန္း မွဳတ္လိုက္တာ ေတြ႕ေတာ႔ ကၽြန္မလည္း သူကၽြန္မဘက္က ေထာက္ခံမွာပဲလို႔ ယူဆၿပီး အနည္းငယ္ စိတ္ခ်မ္းသာၿပီး ၿပံဳးသြားမိတယ္။ သူစိမ္းေတြနဲ႔ ေနရတဲ႔ အထဲမွာ သူတို႔ေတြ အားလံုးနဲ႔ရင္းႏွီးခင္မင္ ေအာင္ေနဖို႔ ဆိုတာက မရိွမျဖစ္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ရိွေနတာကို ကၽြန္မ သေဘာေပါက္ လာပါတယ္။ အဲ႔ဒီလိုနဲ႔ပဲေနာက္ေန႔ စက္ခ်ဳပ္အတတ္ပညာကို အလုပ္ထဲကေန သင္ရင္းကူဖို႕ ကၽြန္မကို သူတို႔ ထုတ္ေပးတဲ႔ ကတ္ေၾကးေသးေသးေလးနဲ႔ ပိတ္စ အတိုအထြာေလးတခ်ိဳ႕ ကိုင္ၿပီး စက္ခန္းထဲ၀င္သြားလိုက္ပါတယ္။ စက္ခန္းထဲမွာ အမ်ိဳအမည္ မေျပာတတ္တဲ႔ စက္ေပါင္းစံုလင္ လွပါတယ္။ စက္တိုင္းမွာလည္း အျဖဴ အမည္း၀တ္ တူညီ ၀တ္စံုနဲ႔ ေခါင္းၿမီးၿခံဳ အင္ဒိုေကာင္မေလးေတြက ၿပံဴးလ်က္ကၽြန္မကို ႀကိဳဆိုေနၾကတယ္။ တစ္လံုးတည္း အားတဲ႔ ေမာ္တာစက္ကေလးမွာ သံုးဖို ဆြန္းက ညႊန္ျပၿပီး သူ႕အကူအညီနဲ႔ပဲ အပ္ခ်ည္ကို လြယ္ ကူစြာ ထိုးၿပီး ဘိကိုလည္း ဒူးတစ္ဖက္နဲ႔ မတင္လိုက္တယ္။ စက္ခံုေထာင္႔က ခလုတ္အစိမ္းေလးကို ဖြင္႔လိုက္ရင္ပဲ ဆူညံေနတဲ႔ ေမာ္တာသံတစ္သံကို ကၽြန္မနားကို ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္လာတယ္။
                    “ နင္းၾကည္႔ပါဦး။ စက္ေၾကာင္းေျဖာင္႔ေအာင္နင္း ေနာ္.။”
                    သူေျပာသလိုပဲ နင္းလိုက္ေတာ႔ စက္အရွိန္က ေမွ်ာ္လင္႔ထားတာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာျမန္ေနတာမို႔ ၊ ေကြ႕ေကာက္ တြန္႔လိမ္ေနတဲ႔  `မူႀကိဳကေလးပန္းခ်ီလို´ ခ်ည္ေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းကို ကၽြန္မ စိတ္ပ်က္စြာပဲ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရ ပါေတာ႔တယ္။
                                      (ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္.......)                                  စုသဲမြန္                                                                                           
                         (The Ladies’ News Journal အတြဲ(၁)၊ အမွတ္စဥ္(၂၀) ဇူလိုင္၆-၁၃-၂၀၁၂)                                         


                                                                                                                               
                                                                                                                                                                      

No comments:

Post a Comment