ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၆
ဒီေန႔ေတာ႔
ကၽြန္မတို႔ဆီကို ေနာက္ထပ္ ျမန္မာေယာက္်ားေလး အသစ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာလို႔ အန္တီ ရွယ္လီ႔
အခန္းမွာ အမွတ္တရ ေတြ႔ဆံုပြဲေလး လုပ္ျဖစ္ၾကတယ္္။ ကၽြန္မတို႔ အေဆာင္က
ျမန္မာေတြအားလံုးဆံုၿပီး သူ႔ကို ႀကိဳဆိုခ်ိန္ မွာ ကၽြန္မတို႔နဲ႔
စက္ရံုခ်င္းမတူေပမ႔ဲ၊ ပိုင္ရွင္သူေဌးႀကီးရဲ႕ ရွယ္ယာေတြ အမ်ားႀကီးပါတဲ႔ ေနာက္ထပ္
စက္ရံုတစ္ရံုမွာ အလုပ္လုပ္တဲ႔ ့ျမန္မာ အစ္ကို ေတြပါ လာၾကတယ္။ အဲ႔ဒီအစ္ကိုေတြက
ကၽြန္မတို႔နဲ႔ တစ္ေဆာင္တည္း အတူတူေနတာျဖစ္ၿပီး အလုပ္ခ်င္းေတာ႔ မတူၾကပါဘူး။
ဒါေၾကာင္႔ အလုပ္သြား၊ အလုပ္ျပန္ခ်ိန္ေတာင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ႏွဳတ္ဆက္္ဖို႔
ခက္ခဲလွတဲ႔ သူတို႔ေတြကို ဒီေန႔ လူသစ္ ေရာက္ခ်ိန္မွာ ထမင္း အတူတူစားဖို႔ အန္တီရွယ္လီက ဖိတ္လိုက္တာပါ။
လူသစ္က ေယာက်ာ္းေလးမို႔ သူတို႔နဲ႔ အေဖာ္လည္း ရေအာင္၊ အကူအညီလည္းရေအာင္ တစ္နည္းအားျဖင္႔
သူတို႔ဆီမွာ တပည္႔ခံစရာရိွရင္လည္း ခံရင္း လိုအပ္တာေတြသင္ယူဖို႔ တစ္ခါတည္း
မိတ္ဆက္ေပး လိုက္ျခင္း ဆိုလည္း မမွားဘူးေပါ႔။
လူသစ္ေလး နာမည္က
ေက်ာ္ဇင္ေအာင္တဲ႔ ၊ ခဏတြင္းမွာပဲ သူ႔ကို အဂၤလိပ္ နာမည္တစ္ခုေပးဖို႔ စဥ္းစား လိုက္ၾကတာ၊
ေက်ာ္ဇင္ေအာင္ကေန ကယ္ဗင္ ျဖစ္သြားတယ္။ ဘာမွေတာ႔ မဆိုင္ေပမဲ႔၊ တရုတ္၊ အင္ဒိုနီးရွားနဲ႔ ဖစ္လပင္း ေတြမ်ား တဲ႔
ဒီႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္မတို႔ေတြ အားလံုး နာမည္ရင္းေတြ ေမ႔ထားၿပီး ေခၚရ၊ မွတ္ရလြယ္္မယ့္ နာမည္သစ္္ေတြ ခ်က္ခ်င္း
ကင္ပြန္း တပ္ ရ တာ ထံုးစံတစ္ခုပဲေလ။ ကၽြန္မနဲ႔ ကယ္ဗင္က အသက္အတူတူမို႔ သူသာ
မိန္းကေလး ဆို္ရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္မလဲ၊ သက္ရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းမရိွတဲ့ ကၽြန္မအတြက္
အေဖာ္ရမွာ လို႔ စိတ္ကူးယဥ္မိေသးတယ္။ သူကို အန္တီရွယ္လီက သူေဌးနဲ႔ မဆံုရ ေသး လို႔
ဘယ္ဌာနမွာ အလုပ္လုပ္ရမွန္း ေသခ်ာမသိေသးေပမဲ႔ ၊ က်ရာေနရာမွာ သက္ဆိုင္ရာအလုပ္ေတြကို
တာ၀န္ေက်ေအာင္ လုပ္ဖို႔ ၊ ကၽြန္မတုန္းက လိုပဲ မွာတမ္းေတြ မရပ္မနား ေခၽြေနတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ကယ္ဗင္ကိုလည္း
ကၽြန္မတို႔အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ သူေဌး မႀကီးပိုင္ အထည္ခ်ဳပ္ စက္ရံုအျပင္ ၊ သူတို႔ ရွယ္ယာ
အမ်ားဆံုးထည္႔၀င္ထားတဲ႔ စက္ရံုနဲ႔လည္း မိတ္ဆက္ေပးေတာ႔ အဲ႔ဒီ ေကာင္ေလးက
မ်က္စိသူငယ္၊ နားသူငယ္နဲ႔ နားေထာင္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ
“ ကၽြန္ေတာ္က ႏိုင္ငံျခားထြက္ရမယ္ဆိုလို႔ လာလုပ္တာ။ စက္ခ်ဳပ္တာေတြလည္း
မေလ႔လာဖူးသလို၊ စက္ အေၾကာင္းလည္း တကယ္ လံုး၀ မသိဘူး အန္တီ၊ ဒါေၾကာင္႔ အစ္ကိုတို႔လုပ္တဲ႔ ပိတ္စက္ရံုမွာပဲ
အလုပ္တစ္ေနရာရဖို႔ ေျပာေပး ပါလား” လို႔ ဆိုတယ္။ သူက အဲ႔ဒီလိုေျပာေတာ႔ အန္တီရွယ္လီက
ၿပံဳးရင္းဆိုတယ္္။
“နင္႔ကို ဒီမွာအလုပ္လုပ္ဖို႔ ေခၚကတည္းက လြတ္ေနတဲ႔ ေနရာတစ္ေနရာ အတြက္ ေခၚတာေလ။
ဘာလုပ္ခ်င္ တယ္ ၊ ညာလုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ေတာင္းဆိုလို႔ ရတာမ်ိဳးမွမဟုတ္တာ၊ ငါတို႔အခုလုပ္ေနတဲ႔
သူတို႔ပိုင္ အထည္ခ်ဳပ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႔ ရွယ္ယာ ေတြပါတ႔႔ဲ ပိတ္စက္ရံုမွာပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ ခိုင္းသမွ် လုပ္ရမွာပဲ။ ဘာမွ ေတြးၿပီး ပူမေနနဲ႔၊ ဒီကို လာတာ ဘယ္သူမွ အထည္
ခ်ဳပ္ စက္ရံု လုပ္ဖူးတဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ အားလံုးအတူတူပဲ ။ ဒီလိုပဲ
စခဲ႔ၾကတာပဲ။ ဒါနဲ႕ မိတ္ဆက္ ေပးရဦးမယ္။ သူ႔နာမည္က ပီတာတဲ႔၊ သူ႔နာမည္က ဇိုး ။
သူတို႔က အေပၚထပ္မွာ ေနတယ္။ ပီတာနဲ႔ နင္႔အခန္းက တစ္ခန္းေက်ာ္ပဲမို႔၊ လိုအပ္တာ ရွိရင္
သူတို႔ကို ေျပာလို႔ရတယ္။ သူကေတာ႔
ခ်ယ္ရီတဲ႔၊ ဒီကိုေရာက္လာတာ ဘာမွ
မၾကာေသးဘးူ၊ သူလည္း လူသစ္ပဲ “
အန္တီက ေျပာရင္းနဲ႔ လူေတြအားလံုးနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္တယ္။ ကိုဇိုးေရာ
ကိုပီတာေရာ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာၿပီး သေဘာေကာင္းပံုရတာကို ကၽြန္မ သတိျပဳမိခ်ိန္၊ အသားပိုျဖဴတဲ႔ ကိုဇိုးက
“ျမန္မာ လူမ်ိဳး အသစ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာရင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔အလုပ္လုပ္ရတဲ႔
ေနရာမတူေတာင္ အေဆာင္ မွာ ေနတဲ႔ လူေတြထဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က အင္အား နည္းနည္း ပိုေတာင္႔လာတယ္လို႔
ခံစားရတယ္၊ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လိုတာရွိရင္ လည္း ေျပာေပါ႔” အားလံုးကို ၿခံဳၾကည္႔ရင္း
ေျပာလိုက္တဲ႔ သူ႔စကားမွာ ကၽြန္မတို႔ လူသစ္ႏွစ္ေယာက္ကို ေႏြးေႏြးေထြးေထြး
ႀကိဳဆိုမွန္း သိသာလွလို႔ ၀မ္းသာသြားမိတယ္္။
သူ႔က သူ႔ကိုယ္သူ ဇိုးရီးရပ္(zodiac) ဆိုတဲ႔ နာမည္ အဆန္း ေလး
ေပးထားတာေၾကာင္႔ အားလံုးကလည္း သူ႔ကို
ကိုဇိုး လို႔ပဲ အဖ်ားဆြတ္ေခၚၾကတယ္တဲ႔။ ကိုဇိုးနဲ႔ ကိုပီတာ က ကၽြန္မထက္ လုပ္သက္
သံုးႏွစ္ေလာက္ ႀကီးၿပီး၊ လက္ေထာက္ မန္ေနဂ်ာ ရာထူး နဲ႔ စက္ရံုမွာ တာ၀န္ယူရတဲ႔
ပိုင္းေတြလည္း မ်ားတာေၾကာင္႔ သူႀကံဳေတြ႕ခဲ႔ရတဲ႔ ပိတ္စက္ရံုမွ တစ္ပတ္ စာ
ျပႆနာေတြကို အန္တီ ရွယ္လီတို႔ နဲ႔ အျပန္အလွန္ညိွႏွိဳင္း ေျပာေနၾကတယ္။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က စက္ရံုခ်င္း တူေပမဲ႔၊ ဌာနခ်င္းမတူတာမို႔ သူတို႔ဆီက ၾကားရတဲ႔ ျပႆာနာေတြ
ကလည္း အထူးအဆန္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ နဂိုတည္းကမွ စက္ခ်ဳပ္ မကၽြမ္း က်င္ေသးလို႔ ယက္ကန္
ယက္ကန္နဲ႔ ႀကိဳးစား ရပ္တည္ ေနရတဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ ဒီေန႔မွ အင္ဒိုေျမကို ေျခခ်ခဲ႔တဲ႔
ကယ္ဗင္ တို႔ႏွစ္ေယာက္ ကေတာ႔ သူတို႔ေျပာ သမွ်ေတြ နားေထာင္ရင္း အဆင့္ဆင့္ ရွဳပ္ေထြးေပြလီလွတဲ႔
ဒီ အထည္ခ်ဳပ္( textile) ေလာကထဲ ဦးတည္မိတဲ႔ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ပဲ အျပစ္တင္ခ်င္သလို
ျဖစ္လာေတာ႔တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ ကၽြန္မတို႔ ေန႔စဥ္ခ်ဳပ္ေနတဲ႔ အထည္ေတြ မွာ ႏိုင္ငံျခားက
input (သြင္းကုန္) ပိတ္စ ေတြကလြဲလို႔ ၊ ပိတ္ေတြ ဇာေတြ သံုးခ်င္လို႔္ ေအာ္ဒါမွာရင္ ကိုပီတာတို႔ ပိတ္စက္ရံုမွ အမ်ားဆံုးပဲ တဲ႔ ။
ဒါေၾကာင္႔ ဒီစက္ရံုႏွစ္ခုရဲ႕ ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြက အၿမဲလိုဆက္စပ္္ ပတ္သတ္ေနတာခ်ည္းပါပဲ
။ ကိုပီတာတို႔ စက္ရံုကလည္း ကၽြန္မ တို႔ သူေဌးက ရွယ္ယာေငြ အမ်ားဆံုး ထည္႔ထားတာမို႔
၊ ကၽြန္မတို႔ စက္ရံုက ပိတ္၀ယ္္တိုင္း ပိတ္စအမ်ားစုမွာ ကိုပီတာတို႔စက္ရံုမွ မွာၿပီး
ကၽြန္မတို႔ စက္ရံုမွာ ခ်ဳပ္ရပါသတဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔ အန္တီရွယ္လီတို႔ဘက္က ပိတ္စနဲ႔
ပတ္သတ္ၿပီး အျပစ္တင္ ခ်င္တာမ်ိဳးရွိရင္ ကိုယ္႔အခ်င္းခ်င္းမို႔ မ်က္ႏွာ
နာရမွာျဖစ္ၿပီး ၊ ကိုပီတာတို႔ဘက္က်ေတာ႔လည္း တျခားစက္ရံုမွာ ခ်ဳပ္ဖို႔လက္မခံတဲ႔
ပိတ္စေတြကို အထက္လူႀကီးအမိန္႔နဲ႔ ကိုယ္႔စက္ရံုျဖစ္တဲ႔ အန္တီရွယ္လီတို႔ဆီကိုပဲ
ၾကားညပ္ၿပီးပို႔သတဲ႔။ ဒီေတာ႔ သူတို႔ အျဖစ္ အပ်က္ ေတြကို နားေထာင္ရင္းနဲ႔ အလုပ္သင္ဘ၀
မွာသာရွိေသးတဲ႔ ကၽြန္မအတြက္ ၾကားရံုနဲ႔တင္ ျပႆနာေပါင္း တစ္သိန္း တစ္ေသာင္း ေလာက္အာရံုထဲ
ခ်က္ခ်င္း ေျပး ျမင္သြားပါတယ္။
ဒီၾကားထဲမွာ ထမင္းစားရင္း ကၽြန္မနဲဲ တစ္ဌာနထဲ ျဖစ္တဲ႔ စႏၵီနဲ႔
ရိုစီတို႔ကလည္း အလုပ္ထဲမွာ ဖစ္လပင္းတခ်ိဳ႕ လူလည္က် ၿပီး အလုပ္ခိုတဲ႔ အေၾကာင္းေတြ
ေျပာေနေသးတယ္။ ကၽြန္မသိၿပီးသားကိစၥျဖစ္တဲ႔ ေန႔စဥ္ အလုပ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေစ၊ နည္းသည္ျဖစ္ေစ
ဒီဇိုင္နာ အဖြားႀကီး ျပန္ခ်င္တဲ႔ အခ်ိန္မွ သူတို႔ ျပန္ရတာျဖစ္ၿပီး၊ တျခား ဖစ္လပင္း
ေတြကေတာ႔ လခလည္း ပိုမ်ားလ်က္နဲ႔ ၊ တျခား
ပတ္ကင္ကိစၥေတြဘာေတြကို ကူေလ႔မရွိပဲ ညေနငါးနာရီ ေလာက္ အိမ္ျပန္ၿပီး ႏွပ္ေနတဲ႔
အေၾကာင္း ေတြ ကို အန္တီရွယ္လီကို ေျပာျပေနၾကတာေပါ႔။ ၿပီးေတာ႔ ကြန္ျပဴတာထဲ ၀င္လာတဲ႔ အီးေမလ္ေတြကို မေဒလီက
ေသခ်ာမဖတ္ပဲ ၊ ပစၥည္းပို႔ရမဲ႔ ၀ယ္သူ႕လိပ္စာကို မွားေျပာလို႔ု႔ နမူနာပစၥည္းေတြ
၀ယ္သူ႔ဆီမေရာက္ပဲ လမ္းမွာ ေပ်ာက္သြားတဲ႔ အေၾကာင္းေတြ လည္း ပါတယ္။ ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္ အထိ သူ႔အလုပ္ ကိုယ္႔အလုပ္ ေဆြးေႏြး ေျပာေန တာေတြက
ကၽြန္မအတြက္ေတာ႔ ပညာရ စရာ ေတြလည္း ပါသလို၊ စိတ္ညစ္စရာေတြလည္းပါတာေပါ႔။
ညေနေစာင္းေတာ႕ ကိုပီတာတို႔နဲ႔အတူ ကၽြန္မတို႔အားလံုး ပိတ္စေတြ အေၾကာင္း ေလ႔လာဖို႔
သူတို႔စက္ရံုကို ေရာက္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ သူတို႔ စက္ရံုကိုလည္း ကၽြန္မတို႔အေဆာင္နဲ႔
နီးတာမို႔ လမ္းေလွ်ာက္ ၿပီးသြားလို႔ ရပါတယ္္။ သူတို႔စက္ရံု၀င္းကကၽြန္မတို႔ စက္ရံု
ထက္ပိုႀကီးၿပီး၊ ၿခံ၀န္းထဲ၀င္လိုက္တာနဲ႔ စက္လည္သံ တညံညံကို ၾကား ေန ရသလို၊ မီးခိုးေငြ႔တလူလူတက္ေနတဲ႔ ေခါင္းတိုင္အျမင္႔ေတြကိုလည္း
ျမင္ရတယ္။ စက္ရံုထဲမွာ ရံုးပိတ္ရက္မို႔ အိုဗာတိုင္ ဆင္းတဲ႔သူတခ်ိဳ႕နဲ႔
စက္ရံုေစာင္႔ လံုၿခံဳေရးေတြပဲ ရွိတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္မွာ ကိုပီတာက ပိတ္ေတြကို
အေရာင္ေဆး ဆိုးတဲ႔ ဘက္က ျဖစ္ၿပီး၊ ကိုဇိုး ကေတာ႔ ပိတ္စ တစ္ခုကို ယက္လုပ္ရာကေန
ေနာက္ဆံုးအေခ်ာသပ္တဲ႔ အထိ လုပ္ရတဲ႔ အဆင္႔ေတြမွာ ႀကီးၾကပ္ရသူ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႔႕ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြကို နားေထာင္ၿပီးတဲ႔ အခါ ကိုဇိုးရဲ႕
အလုပ္ေတြက ကိုပီတာလို ပိတ္ေတြ အေရာင္ ေဆးဆိုးတဲ႔ ေနရာမွာပဲ မဟုတ္လို႔ ပိုၿပီး တာ၀န္ယူ
မွႈမ်ားမယ္လို႔ ထင္ခဲ႔ေပမဲ႔၊ တကယ္တန္းေတာ႔ ပိတ္ေတြ အေရာင္ ေဆးဆိုးတဲ႔ ေနရာမွာလည္း
ပညာပါတာမို႔ ကၽြန္မတို႔ ထင္သေလာက္
ကိုပီတာအလုပ္ေတြက မလြယ္ကူလွပါဘူး။ ကို ပီတာေရာ၊ ကိုဇိုးေရာ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက
စက္ရံုကို အတူတူေရာက္ၾကတာျဖစ္ၿပီး၊
ေဒစီနဲ႔စႏၵီတို႔လို ရာထူးေရာ၊ လစာေရာ အတူတူ ျဖစ္မလား လို႔ ကၽြန္မစပ္စုခ်င္ေနပါတယ္။
သူတို႔လက္ေအာက္မွာ ေနာက္ထပ္ အင္ဒိုနီးရွား အလုပ္သမေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာမို႔ ၊
သံုးႏွစ္ အတြင္း ႀကီးၾကပ္သူ ရာထူးေနရာ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္တဲ႔
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုးကို ကၽြန္မ တကယ္ခ်ီး က်ဳး မိသြားတယ္။ ကိုပီတာ က ပိတ္စေတြ အေရာင္ဆိုးဖို႔ ဘာေတြဘယ္လို လုပ္ရသလဲဆိုတာနဲ႔ ၊ လိုခ်င္တဲ႔
အေရာင္ရဖို႔ အဲ႔ဒီေဆးေတြတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု
ဘယ္လိုစပ္ရမလဲ ဆိုတာေျပာျပတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ သူ႔ရံုးခန္းထဲမွာပဲ လိုက္ကာအနီေရာင္ေလး တပ္ထားတဲ႔ လူတကိုယ္ စာ သာ
၀င္ႏိုင္မဲ႔ အခန္းက်ဥ္း က်ဥ္းေလးထဲ ၀င္လိုက္ၿပီဆိုရင္ပဲ ေမွာင္မည္းေနတဲ႔ အခန္းေလး တစ္ခုကို
ေတြ႔ရတယ္။ အဲ႔ဒီထဲမွာ မီးေခ်ာင္း အျဖဴ နဲ႔ အ၀ါေရာင္ကို တပ္ထားတယ္။ ကိုပီတာက ပိတ္စ
အညိဳေရာင္ ႏွစ္စကိုယူလာၿပီး ကၽြန္မတို႔ကိုပါ အခန္းထဲ၀င္ ေစကာ အျဖဴမီးေခ်ာင္း
ေလးဖြင္႔ၿပီး ပိတ္စကိုကပ္ၾကည္႔ခိုင္းလိုက္၊ ပီးေခ်ာင္း အ၀ါေရာင္ေလးဖြင္႔ၿပီး
ပိတ္စကို ကပ္ၾကည္႔ခိုင္း လိုက္နဲ႔ ၿပီးေတာ႔ ဘာထူးျခားလဲ လို႔ ေမးလာပါတယ္။
ကၽြန္မအျမင္ မွာေတာ႔ ပိတ္စႏွစ္စလံုးကို အညိဳေရာင္ေတြကိုပဲ ေတြ႕ရတာမို႔ ဘာမွ မထူးဘူးလို႔
ေျဖမိတဲ႔အခါ၊ ကယ္ဗင္ကလည္း အားက်မခံ ကၽြန္ေတာ္လည္း အတူတူပဲတဲ႔။ ဒီေတာ႔မွ ကိုပီတာက
ပိ္တ္စတစ္ခု က အညိဳေရာင္ ရင္႔ရင္႔ ျဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္တစ္စမွာေတာ႔ အ၀ါေရာင္နည္းနည္း
ေရာေနလို႔ အညိဳေရာင္အေဖ်ာ႔ျဖစ္ေနတာ မွန္မမွန္ ဒီလိုအေမွာင္ခန္းမွာ
မီးေခ်ာင္းႏွစ္ေရာင္နဲ႔ စစ္ေဆး ၾကည္႔တဲ႔ အေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာျပတယ္။
ကိ္ုပီတာၿပီးေတာ႔ ကိုဇိုးကပါ သူ႕ရံုးခန္းရွိရာ စက္ရံုေဘးဘက္သို႔
ကၽြန္မတို႔အားလံုးကိို ဦးေဆာင္ေခၚလာပါတယ္။ သူ႔ရံုးခန္းရဲ႕ မနီး မေ၀းမွာေတာ႔
စက္အႀကီးႀကီးေတြ အမ်ိဳးစံုလင္ေအာင္ရွိတယ္။ အဲ႔ဒီထဲမွာ စက္နဲ႔ ယကၠန္းးယက္ရတဲ႔
စက္ႀကီး ေတြရွိသလို၊ ဖုန္ခါတဲ႔စက္၊
ပိတ္စအရွည္ႀကီးေတြ ဆန္႔ခင္း ျဖန္႔ရတဲ႔ စက္၊ ေနာက္ၿပီး အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္ အႀကီးႀကီးေတြ အျပင္
ေနာက္ဆံုးအဆင္႔ျဖစ္တဲ႔၊ ေလ်ာ္ၿပီးသား ပိတ္စအရွည္ႀကီးေတြကို ေပါင္မုန္႔မီးကင္စက္အႀကီးႀကီးလို
စက္ႀကီးထဲထည္႔ၿပီး အေျခာက္ လွမ္းရတဲ႔ စက္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အဲ႔ဒီစက္ႀကီးေတြကို
တစ္ခါမွမျမင္ဖူးတဲ႔ ကၽြန္မတို႔ေတြအတြက္ေတာ႔ အထူး အဆန္း ျဖစ္လို႔ေန ပါတယ္။ အေျခာက္လွန္းတဲ႔
စက္အဖံုးျပင္ႀကီးေပၚကခလုတ္ေတြကို လက္ကေလးနဲ႔တို႔ထိတာနဲ႔ စက္ႀကီး အတြင္း ပိုင္း ဘယ္ေလာက္
ပူမလဲ ဆိုတာ ေတြးၾကည္႔ သိႏိုင္တယ္။
“
အန္တီရွယ္လီ ၊ ဒီမေရာက္ခင္ အန္တီေျပာခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကို သူေဌးက မီးပူတိုက္တဲ႔
ေနရာမွာ ထားမလို႔ ဆိုတာ ဒီေနရာ မဟုတ္လား”
သူက ကၽြန္မနဲ႔ ကယ္ဗင္စပ္စုေနတဲ႔ အဲ႔ဒီ
ပိတ္အေျခာက္ခံတဲ႔စက္နားကေန အန္တီရွယ္လီကို လွမ္းေခၚလိုက္တယ္။
“ အဲ႔ဒီတုန္းက
ကၽြန္ေတာ္႔ စိတ္ထဲမွာ မီးပူတုိက္ရမယ္ဆိုလို႔ အလုပ္သမားေတြအားလံုး မီးပူေလးေတြ
ကိုယ္စီ ကိုင္ၿပီး ပိတ္စေတြလုိက္တိုက္ရမယ္လို႔ထင္ေနခဲ႔တာ၊ ဒီေရာက္ေတာ႔မွ
ဘယ္ဟုတ္မလဲ နဲတဲ႔စက္ႀကီးေတြမဟုတ္ဘူး။ အဲ႔ဒီစက္ေတြကို ဘယ္လို ကုိင္ရမလဲ ဆိုတာ
အလုပ္သမားေတြဆီက သင္ၿပီး က်န္တဲ႔ quality(အရည္အေသြး) နဲ႔ quantity (အရည္အတြက္) ေတြကိုေတာ႔
ကိုယ္႔အရည္အခ်င္းနဲ႔ ႀကိဳးစားထိန္းခ်ဳပ္ရခဲ႔ ရတာ”
စက္ရံုကေနျပန္ခါနီး အန္တီရွယ္လီက ကိုပီတာတို႔ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔အတူ ၀ယ္သူတခ်ိဳ႕ရဲ႔ ခ်ဳပ္လက္စ အထည္ေတြရဲ႕ ပိတ္စ ေတြနဲ႔
ပတ္သတ္ၿပီး လိုအပ္တာေတြ ေျပာေနသလို၊ ကၽြန္မတို႔ကိုလည္း ဘာသာစကားေရာ၊ ပိတ္စေတြနဲ႔
ပတ္သတ္တဲ႔ အေတြအႀကံဳ ဗဟုသုတေတြကိုပါ သိခ်င္တာရွိရင္
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို အားမနာစတမ္း ခ်က္ခ်င္းဆရာတင္ေမးဖို႔ မွာထား ပါတယ္။ သူတို႔ကလည္း အခ်ိန္မေရြး သိခ်င္တာမွန္သမွ် ေမးဖို႔နဲ႔ သူတို႔ျဖတ္သန္းဖူး
ခဲ႔တဲ႔ အလုပ္အေတြ႕အႀကံဳေတြ အေၾကာင္း ႀကံဳရင္ ႀကံဳသလို ေျပာျပမယ္တဲ႔။ ဒီလိုနဲ႔
အေဆာင္မွာေရာ ရံုးမွာပါ ကၽြန္မလို အန္တီရွယ္လီမ်က္ႏွာနဲ႔ မျဖစ္မေန စာေမးပြဲ ေအာင္ ရမဲ႔
ကယ္ဗင္ဆိုတဲ႔ အလုပ္သင္ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ တိုးလာခဲ႔တယ္။ ေနာက္ေန႔ ရံုးတက္ေတာ႔
ကၽြန္မတို႔စက္ရံုကို သူပါ အတူ ပါလာတယ္။ အန္တီရွယ္လီက သူ႔ကို သူေဌးမႀကီးနဲ႔
မိတ္ဆက္ေပးၿပီး နည္းနည္းပါးပါး အင္တာဗ်ဳးၿပီးတဲ႔အခါ ထုတ္လုပ္မွႈ ဌာန (production) ရဲ႕
အေနာက္ဘက္အက်ဆံုးအခန္းေလးထဲမွာ မက္ကဲနစ္ (ေခၚ) စက္ျပင္ဆရာတခ်ိဳ႕နဲ႔
အတူထားခဲ႔ပါတယ္။ အန္တီ ရွယ္လီက ဒီႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔အားလံုးရဲ႕
အုပ္ထိန္းသူတစ္ဦးလို ျဖစ္ေနေပမယ္ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ေတာ႔ သိပ္ၿပီး အဆက္စပ္
မရွိလွပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ နမူနာအခန္းက
ကၽြန္မတို႔ျမန္မာအားလံုး ကယ္ဗင္အပါအ၀င္ သူေဌးမႀကီးရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ မွႈနဲ႔ စက္ရံု(၁)
မွာ အလုပ္လုပ္ရတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြျဖစ္ၿပီး အန္တီရွယ္လီကေတာ႔ စက္ရံု(၂) ကို
အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ႔ စက္ရံု မန္ေနဂ်ာခ်ဳပ္ႀကီးပါ။ စက္ရံုတစ္ေရာ၊ႏွစ္ေရာက
၀င္းတစ္၀င္းထဲမွာပဲ အတူရွိတဲ႔ သီးျခား အေဆာက္အဦးေတြမို႔ သူ စိတ္ကူး ေပါက္လို႔
ကၽြန္မတို႔ အလုပ္သင္ေနတာကို လာၾကည့္ခ်င္ရင္ သူ႕အလုပ္ေတြကို ခဏပစ္ထားၿပီး
ရံုးခ်ိန္မွာပဲ လာၾကည္႔လို႔ ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ သူက ကၽြန္မတို႔ ေန႔စဥ္ဘာေတြ
သင္ၾကားေလ႔လာေနတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မရဲ႕ဆရာမႀကီးျဖစ္တဲ႔ ဆြန္းကို ပဲျဖစ္ျဖစ္၊
မစႏၵီတို႔ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေမးပဲ နဲ႔ မသိႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေပမဲ႔ အရာရာမွာ စည္းစနစ္က်လွတဲ႔ အန္တီရွယ္လီက ကၽြန္မတို႔ဘာေတြသင္ေနတယ္၊
ဘာေတြ လုပ္ေနတယ္။ ဘယ္အေျခအေနထိ ေရာက္ေနၿပီလဲဆိုတာေတြကို အလုပ္ေတြ မအားတဲ႔ၾကားကပဲ
အၿမဲေလ႔လာေနပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း သူ ေမး တဲ႔အခါ၊
ကၽြန္မနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးဆြန္းတို႔ဆီမွ မွတ္ခ်က္ေကာင္းေကာင္းေလးရေအာင္ ႀကိဳးစားေပမဲ႔၊
အခက္အခဲေတြရွိစၿမဲေပါ႔။ တစ္ရက္ေတာ႔ သူဖုန္းဆက္ေခၚလို႔ အေဆာင္က သူ႔အခန္းမွာ
ေတြ႕ရင္း စကားေျပာျဖစ္တဲ႔အခါ၊ အလုပ္သင္တာ တစ္ပတ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္တဲ႔
ကယ္ဗင္အေၾကာင္းကိုလည္း ၾကားရပါတယ္။
“ ခ်ယ္ရီ အခု အလုပ္အေျခအေနဘယ္လို ရွိၿပီလဲ။ ဘယာစီယာတစ္ထည္လံုးခ်ဳပ္တတ္တဲ႔
အထိႀကိဳးစားရမွာေနာ္၊ ေဘာင္းဘီပဲ ခ်ဳပ္တတ္ေနလို႔ မရဘူး”
“ ဟုတ္ကဲ႔ အန္တီ၊ သမီး အခုေဘာင္းဘီေတာ႔ ေကာင္းေကာင္းခ်ဳပ္တတ္ပါၿပီ။
ဘရာစီယာေတာ႔ မရေသးဘူး။ အခု လည္း ထုတ္လုပ္မွႈ ပိုင္းက အထည္ေတြ ကူေနပါတယ္”
“ ဆြန္းဒါလိ ကေတာ႔ ေျပာပါတယ္။ ခ်ယ္ရီက နမူနာေတြမကုိင္ေသးေပမဲ႔၊
ထုတ္လုပ္မွႈပိုင္းက အထည္ေတြေတာ႔ ေကာင္းေကာင္းခ်ဳပ္ေနၿပီလို႔။ တို႔အခုစိတ္ညစ္ေနတာ။
ကယ္ဗင္တစ္ေယာက္ကို စက္ျပင္တာသင္ခိုင္းတာ အခု ထိ ေကာင္း ေကာင္းမလုပ္ဘူး။ သူ႕ဆရာကို
ေမးေတာ႔ သူ႕ကိုလည္း အေျခခံအျဖစ္ စက္ခ်ဳပ္တာေတာ႔ နည္းနည္း သင္ရဦး မတဲ႔။ ဒီေကာင္က
ခ်ဳပ္ခ်င္ပါ႔မလား မသိဘူး။ ”
သူခ်ဳပ္မယ္ဆိုရင္
ထုတ္လုပ္မႈအခန္း (Production)ထဲမွာ ခ်ဳပ္ရမွာမို႔…
“ အန္တီကလဲ၊ သူက အင္ဒို ေခါင္းေပါင္းမေလးေတြ
အမ်ားႀကီးၾကားထဲ အတူထိုင္ၿပီး ခ်ဳပ္ခ်င္ပါ႔မလား။ သမီးေတာ႔ မေျပာတတ္ဘူး။
မခ်ဳပ္ခ်င္ဘူးထင္တာပဲ”
ကၽြန္မ ဇက္ေလးပုရင္း ၿပံဳးၿပီး ေျပာလိုက္မိတယ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
စုသဲမြန္
The Ladies’ New Journal Aug 25-31-2012
No comments:
Post a Comment