Monday, August 20, 2012

ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၅



                         ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ နမူနာအခန္းေလးထဲမွာ ထုတ္ပိုးဌာန(packing)မွ ပို႔ထည္ပစၥည္းေတြကို တံဆိပ္တပ္ထားတဲ႔ အက်ၤ ီခ်ိတ္ကေလး ေတြမွာ ခ်ိတ္သူခ်ိတ္၊ ခ်ိတ္ၿပီးသားအထည္ေတြကို ပလက္စတစ္အိတ္အၾကည္ေရာင္္္ေလးေတြထဲထည္႔ၿပီး တိတ္နဲ႔ ျပန္ကပ္တဲ႔သူကပ္၊ အဲ႔ဒီထုတ္ၿပီးသား အထည္တစ္ထည္ခ်င္းစီကို သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အေရာင္နဲ႔အရြယ္အစားပါ၀င္တဲ႔ ကတ္ထူပံုး(ကတ္ထူးပုန္း) ေတြထဲ စီကာရီကာ ထည္႔သူထည္႔နဲ႔ အလုပ္ရွဳပ္ေနပါေတာ႔တယ္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စားပြဲမွ အႀကီး ေမလင္း တစ္ေယာက္က စႏၵီ၊ ရိုစီတို႔နဲ႔ အတူထိုင္ၿပီးအလုပ္လုပ္ရင္း စကားေျပာေနသလို၊ ကၽြန္မတို႔ လူငယ္၀ိုင္းမွာလည္း အိပ္ျပန္ ခ်င္ေဇာနဲ႔ အလုပ္ေတြ ခပ္သြက္သြက္ လုပ္ေနရင္းမွ အင္ဒိုနီးရွားမေလးတစ္စုနဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္ စပ္စုမိၾကေသးတယ္။ အႀကီးေမလင္း ၾကားသြားမွာလည္း ေၾကာက္ရေသးေတာ႔ တီတိုးတီတိုး သဖန္းပိုး လုပ္ေနၾကတာေပါ႔။ သူတို႔ေတြကလည္း ေန႔စားအလုပ္သမား ခပ္ငယ္ငယ္ ေလးေတြ ဆိုေတာ႔  ရြယ္တူ ျဖစ္တဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ နီးနီကပ္ကပ္ေနရတုန္း သူတို႔ သိခ်င္သမွ် အရာအားလံုး တစ္ေယာက္ တစ္ခြန္း ေမးလို႔ မဆံုး ျဖစ္ေနၾကတယ္။  အဲ႔ဒီထဲမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္းေမးတတ္တဲ႔ ေဇေဇက
                       “ ခ်ယ္ရီ တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအားလံုး ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္္ အရမ္းၾကည္လို႔ ေကာင္းတယ္ေနာ္၊ ဘာ ေတြ စား လို႔လဲဟင္” တဲ႔။                        
                        ကၽြန္မကလည္း စခ်င္တာနဲ႔ နာဆီ(ထမင္း)နဲ႔ သလာေဆး(ငပိ)လို႔ ေျဖေတာ႔ ဘယ္သူမွမယံုၾကတဲ႔ အျပင္ သူတို႔ ငပိစားတာကို မႀကိဳက္လို႔ ကၽြန္မကတမင္ရြဲ႕ေျပာေနတာလို႔ ထင္ေနၾကေသးတယ္။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက သူတို႔ မၾကာခဏျမင္ေနရတဲ႔ ဖစ္လပင္းေတြစားေနက် ေပါင္မုန္႔၊ပူတင္း နဲ႔ စပါကတီ(အီတလီ ေခါက္ဆြဲ) တို႔စားရင္း အသက္ရွင္ၾက တယ္ လို႔ ေအာက္ေမ႔မိ ေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ညဆယ္နာရီထိုးလာေတာ႔ အႀကီီးေမလင္းက အတူကူလုပ္ေနတဲ႔ ရံုးခန္းကကေလး ေတြကို ျပန္လႊတ္ လိုက္တာမို႔ သူနဲ႔ကၽြန္မတို႔ သံုးေယာက္ပဲ နမူနာအခန္းမွာ က်န္္ခဲ႔ပါေတာ႔တယ္။ ေနာက္ေတာ႔ကၽြန္မတို႔လည္း နမူနာ အခန္းကို မီးပိတ္၊ တံခါးပိတ္ၿပီး ကိုယ္႔အိတ္ကေလးေတြ ကိုယ္လြယ္ကာ ထုတ္ပိုးဌာန(packing) ဘက္ကို၊ ကူးလာခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မ စိတ္ထဲသူတို႔ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ျပန္ၾကေတာ႔မယ္လို႔ ထင္လိုက္မိေသးရဲ႕။ တကယ္ေတာ႔ အဲ႔ဒီလိုမဟုတ္ပဲ ကၽြန္မတို႔အိတ္ေတြကို ဗီရိုတစ္ခုထဲမွာဲ စုစည္းထည္႔ထားၿပီး ၊ ပစၥည္းေတြ အားလံုးပို႔တဲ႔ ကားေတြထြက္ၿပီးခ်ိန္မွ ျပန္ၾကရမွာမို႔ ထုတ္ပိုးဌာန(packing) ဘက္မွာ လာကူရူျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရိုစီကေျပာျပပါတယ္။
                        ပတ္ကင္ဌာနမွာ အင္နဲ႔အားနဲ႔ ထုတ္ပိုးရတာမ်ိဳးမို႔ ေယာက်ာ္းေလးအင္အားမ်ားသလို၊ ျမန္ျမန္သြက္သြက္ လုပ္ရတဲ႔ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြက်မိန္းကေလးခပ္ငယ္ငယ္မ်ား အိမ္မျပန္ႏိုင္ေသးပဲ အလုပ္လုပ္ လွ်က္ ရွိတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ အႀကီး ေမလင္းမွ အစ ကၽြန္မတို႔ေလးေယာက္လည္း နမူနာအခန္းထဲမွာလို စားပြဲေလးမွာ ထိုင္ၿပီး ခ်ိတ္ကေလးေတြမွာ အထည္ေလးေတြ ခ်ိတ္ၿပီး ထုတ္ပိုး ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ လိုအပ္တဲ႔ ေကာင္တာမွာ လိုအပ္သလိုကူညီေပးဖို႔ အဆင္သင္႔ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္မလည္း ကိုယ္နံေဘးကလူူလုပ္သမွ် လုိက္ၾကည္႔ၿပီး ၀ယ္သူ(buyer)အမိ်ဳးမ်ိဳးနဲ႔ သူ႔တံဆိပ္အလိုက္၊ညႊန္ၾကားတဲ႔အတိုင္း ကူညီထုတ္ပိုးေပး ရပါတယ္။ ၀ယ္သူ (buyer) အလိုက္ ထုတ္ပိုးပံုေတြကလည္း မတူေတာ႔ ညနက္သန္းေခါင္ မွာေတာင္ အိပ္မငိုက္ရဲပဲ အမွားအယြင္း မရွိေအာင္ သူတို႔ေျပာသလို ကူညီထုတ္ပိုးေပးရတယ္။ ကၽြန္မကလူသစ္ေပမယ့္ နမူနာအခန္းကလာတာျဖစ္ၿပီး  ကိုယ့္အခန္းက လူႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ အႀကီးတို႔ ကိုယ္တိုင္ အလုပ္သမားေတြကို ႀကီးၾကပ္ေနတာမို႔ သူတို႔ေရွ႕မွာ အေခ်ာင္လံုး၀ မခို၀႔ံသလို  မွားလည္း မမွားရဲပါဘူး။ ဒါ႔အျပင္ ဦးေႏွာက္သံုးၿပီး လုပ္ရတာမဟုတ္ပဲ လုပ္အားစိုက္ရတဲ႔ အလုပ္ေပမဲ႔ အရာရာကို သတိထားၿပီး ခပ္ သြက္သြက္ေလး ကူညီရပါတယ္။ အႀကီးေမလင္းနဲ႔ ထုတ္လုပ္မူက ေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးတို႔ တိုင္ပင္ၿပီး ကၽြန္မတို႔အားလံုးကို ခဏနားဖို႔အတြက္ နာရီ၀က္ အခ်ိန္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲ႔ဒီအခ်ိန္မွာေတာ႔ ကၽြန္မရဲ႕လက္ပတ္နာရီေလးရဲ႕လက္တံက ညဆယ္႔နာရီ ကို ညႊန္ျပေနပါၿပီ။ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ပိတ္စခင္းၿပီး လွဲသူကလွဲ၊ စားပြဲအရွည္ႀကီးေပၚ ေျခဆင္းထိုင္သူထိုင္  တခ်ိဳ႕ကလည္း နံရံမွာ ေက်ာမီၿပီး ဖုန္းထဲမွ သီခ်င္းသံကို နားၾကပ္ေလးနဲ႔ နားေထာင္သူေထာင္ရင္း ခဏနားၾကပါတယ္။ အဲ႔ဒီအခ်ိန္ စႏၵီက ကၽြန္မတို႔ ေလးေယာက္ အတြက္ ေကာ္ဖီပူပူေလး ေဖ်ာ္တိုက္ရင္း ခဏအေမာေျဖရပါတယ္။
                  နာရီ၀က္ျပည္႔သြားတဲ႔အခါ ကၽြန္မတို႔ အလုပ္ေတြျပန္စရျပန္ပါၿပီ။ ညအိပ္၀တ္အက်ီ၊ ေရကူး၀တ္စံု၊ ဘရာစီယာ အ ရြယ္စံုႏွင္႔ ဇာတပ္ေဘာင္းဘီလွလွေလးေတြကို ကၽြန္မ စိတ္မသက္မသာနဲ႔ လွမ္းၾကည္႔မိပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ထုတ္ပိုးရမယ္႔ အထည္ ေတြကုန္သြားမွာပါလိမ္႔ ..။ အဲ႔ဒီအခ်ိန္မွာပဲ အႀကီးေမလင္းရဲ႕အသံစူးစူး၀ါး၀ါးႀကီး ရုတ္တရက္ေပၚထြက္ လာပါတယ္။
                       “ ကေလးေတြ ျမန္ျမန္လုပ္မယ္ေနာ္။ ငါမနက္ျဖန္ရံုးတက္ဖို႔အတြက္ စက္ရံုမွာ မ်က္ႏွာသစ္ သြားမတိုက္ခ်င္ဘူး “
                       သေဘာကေတာ႔ အိပ္ျပန္မနားလိုက္ရပဲ စက္ရံုမွာပဲ မိုးလင္းသြားမွာ စိုးလို႔ သတိေပးျခင္းပါ။ ခဏေနေတာ႔ သူကုိယ္တိုင္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ေျခပစ္လက္ပစ္ထိုင္ခ်ၿပီး   ထုတ္ပိုးၿပီးသား အထည္တစ္ထည္ခ်င္းစီကိုီ အေရာင္နဲ႔အရြယ္စံုလိုက္  တစ္ဒါဇင္ ျပည္႔ေအာင္ ကတ္ထူးပံုးေတြထဲ ေရြးခ်ယ္ထည္႔ေပးပါတယ္။ အသက္အႀကီးဆံုး ျဖစ္တဲ႔ ႀကီးေမလင္း တက္ၾကြ ေနတာ ကို ျမင္ေပမဲ႔ ၊ သူ႕က်န္းမာေရးအတြက္ စိတ္ပူၿပီး ကၽြန္မလည္း မေနႏိုင္ပဲ ရိုစီအနားကပ္ၿပီး ေျပာမိေသးတယ္။
                      “ အစ္မရယ္၊ သူ႕ကိုေတာ႔ နားခိုင္းလိုက္ပါေတာ႔လား၊ အခုလိုမ်ိဳးလုပ္ေနရင္ သူ႕အသက္အရြယ္နဲ႔ အရမ္းပန္းသြား လိမ္႔မယ္”
          “ ေအာင္မေလး ဒါနင္ပထမဆံုးေန႔မို႔ ၊ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ေနာက္ဆို ရိုးသြားလိမ္႔မယ္။ သူက ပက္ကင္(ထုတ္ပိုးမွဳ) အားလံုးၿပီး လို႔ တံခါးေသာ႔ခတ္တာျမင္မွ အိမ္ျပန္ဖို႔ စိတ္ေျဖာင္႔ႏိုင္တာ။ ဘယ္သူမွ သူ႔ကို ေျပာလို႔မရဘူး။ ငါတို႔လည္း သူ႔ကိုခုထိ အမီ လိုက္ေနရတုန္းပဲ။ လုပ္..လုပ္ ျမန္ျမန္လုပ္ ေႏွးရင္သူက တစက္မွႀကိဳက္တာမဟုတ္ဘူး”
             သူ႔စကားကို ၾကားေတာ႔ အသက္ေျခာက္ဆယ္နဲ႔ဲခုႏွစ္ဆယ္ၾကား ကၽြန္မတို႔ ဒီဇိုင္နာႀကီးအတြက္ လက္ဖ်ားခါ သြားမိပါ တယ္။ ပါးစပ္ကလည္းေအာ္ ၊လက္ကလည္း သြက္သြက္လက္လက္နဲ႔ ၾကမ္းေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး ကူညီထုတ္ပိုးေနတဲ႔ သူ႕ကို ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္မတို႔လည္း ဘယ္သူမွ မခိုကပ္ရဲပဲ တက္ညီလက္ညီနဲ႔ လုပ္လိုက္ၾကတာပတ္ကင္ေတြ အားလံုးၿပီးေတာ႔ မနက္သံုးနာရီ ေတာင္ ထုိးေနပါၿပီ။ စက္ရံုႏွင္႔ ကၽြန္မတို႔အေဆာင္က အရမ္းနီးေနေပမယ္႔၊  အႀကီးေမလင္းအိမ္ကိုသာ အရင္လိုက္ပို႔ျဖစ္ၿပီး ကားေပၚမွာပဲ အိပ္ၿပီး လိုက္ပါသြားၾကတယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ႔ မနက္ေလးနာရီထိုးေနၿပီမို႔ ၊ အိပ္ယာေပၚ ခဏလွဲလိုက္တာနဲ႔ ေျခာက္နာရီခြဲ သြားၿပီး အလုပ္သြားဖို႔အတြက္ တဖန္ ျပင္ဆင္ရျပန္ပါတယ္ ။ အလုပ္ေရာက္ေတာ႔ မ်က္လံုးေတြ နီရဲေနတဲ႔ ကၽြန္မကိုၾကည္႔ၿပီး အလုပ္ ထဲက ကေလးေတြအားလံုးကေတာင္ ၿပံဳးစိစိနဲ႔ ၾကည္႔ကာ ၊ “ ခ်ယ္ရီ၊ ဒီေန႔အလုပ္လုပ္ရင္ေတာ႔ အိပ္မငိုက္နဲ႔ေနာ္ ”လို႔ သတိ ေပးစကား ဆိုလာေသးတယ္။ ပထမေတာ႔ သူ႔တို႔စကားသံမွာ ကၽြန္မကို အထင္ေသးေလွာင္ေျပာင္သလို ျဖစ္တာမို႔ အခံရ ခက္ၿပီး စိတ္ဆိုးမိသြားတယ္။ ဒါေပမဲ႔လည္း ညကပင္ပန္းသြားတဲ႔ အရွိန္ရယ္၊ အိပ္ေရးမ၀တာရယ္ေၾကာင္႔ ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္မွာ တကယ္ အိပ္ခ်င္လာတာမို႔ွ တစ္နာရီျခားတစ္ခါေလာက္ အိပ္မငိုက္မိေအာင္ ကၽြန္မရဲ႕ မ်က္လံုးေတြကို တစ္သွ်ဴးနဲ႔ ေရစြတ္ၿပီး ခဏခဏ သုတ္ေနရပါတယ္။
             ညေနပိုင္းမွာဆြန္းက ကၽြန္မကို ဓါးစက္ (over lock) ဘယ္လိုခ်ဳပ္ရမလဲဆိုတာ သင္ၾကားျပသေပးတယ္။ စက္ခ်ဳပ္ဖူးသူ အားလံုးအတြက္ စက္ေတြထဲမွာေတာ႔ ဓါးစက္ခ်ဳပ္ရတာ အလြယ္ကူဆံုးျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ အားလံုးအၿပီးစီးျဖစ္သြားတဲ႔ အထည္ေတြမွာ ဓါးစက္ႏွင္႔ ေနာက္ဆံုး အေခ်ာသတ္လုိက္ ရတဲ႔အခါ ပိတ္ကိုဓါးမထိဖို႔ေတာ႔ ဂရုစိုက္ရတာေပါ႔။ သူက ကၽြန္မ ခ်ဳပ္ဖို႔ အတြက္ ထုတ္လုပ္မွႈဌာန(production)ဆီမွ ခ်ဳပ္လက္စအထည္ေတြ အျပည္႔အသိပ္ထည္႔ထားတဲ႔ အိတ္ႀကီးဆြဲယူလာတယ္။ အဲ႔ဒီအထည္ေတြအားလံုးက ၿပီးစီးလုနီးပါး ျဖစ္ေနၿပီး ေနာက္ဆံုးအဆင္႔အျဖစ္ ဓါးစက္လိုက္ဖို႔ပဲ လိုတဲ႔အဆင္႔ျဖစ္ပံုပါပဲ။ အိတ္ႀကီး ႀကီးလြန္းလို႔ ကၽြန္မ ျမင္ၿပီးလန္႔သြား မိေပမဲ႔ မျဖဳန္သလိုပဲ ဟန္ေဆာင္ေနလိုက္တယ္။ သူကဓားစက္ေအာက္နားမွာ အဲ႔ဒီ အထုတ္ႀကီး ကို ေထာင္ထားလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ သူ႔ဘက္မွစကားမစခင္ ကၽြန္မ ေမးခြန္း ထုတ္လိုက္မိပါတယ္။
             “ အဲ႔ဒါေတြ အားလံုး ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းခ်ဳပ္ရမွာလား”
             သူက ခံုေပၚမွာထုိင္ၿပီး နမူနာအျဖစ္အထည္တစ္ထည္ခ်ဳပ္ျပရင္း၊ ကၽြန္မ ေမးခြန္းကို မေျဖပဲ သူေျပာခ်င္ရာ ေျပာတယ္။
               “အခု ခ်ဳပ္ျပေနတာျမန္လား”
              တစ္ထည္ကို တစ္မိနစ္ေလာက္ပဲ ၾကာတာမို႔ ကၽြန္မက သူခ်ဳပ္ျပတာျမန္ေၾကာင္း ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္တယ္။
              “ ခ်ယ္ရီကို ဟိုေန႔က ေျပာထားတယ္ေလ၊ စက္လည္း ေကာင္းေကာင္း မခ်ဳပ္တတ္ဘူးဆိုေတာ႔ ထုတ္လုပ္မွႈက အထည္ေတြကို သူတို႔တစ္ေန႔ ဘယ္ေလာက္ၿပီးသလဲဆိုတာ မွတ္ထားၿပီး ကိုယ္ကအမီလိုက္္ခ်ဳပ္ဖို႔ေလ ၊ ဒါမွ စက္ခ်ဳပ္လည္း တခါတည္း တတ္သြားၿပီး သူတို႔ကို ကူညီရာ ေရာက္သြားမွာလို႔ ေျပာထားတာ မွတ္မိလား”
               “ မွတ္မိပါတယ္”
               “ အဲ႔ဒါ ဒီေန႔စခ်ဳပ္ရမွာ၊ ဒါ စက္ေတြအားလံုးထဲမွာ အလြယ္ဆံုးခ်ဳပ္ရတဲ႔စက္၊ ၿပီးေတာ႔ ျမန္လည္း ျမန္တယ္၊ လာ ထိုင္ ခ်ဳပ္ၾကည္႔ပါဦး”
               ညအိပ္၀တ္အက်ီခါးတိုပါးပါးေလးကို ေအာက္အနားေတြပဲ ပတ္ပတ္လည္ခ်ဳပ္ရတာမို႔ အရမ္းလြယ္ကူျမန္ဆန္ပါတယ္။ ခ်ဳပ္ၾကည္႔ရတာ လြယ္ကူလြန္းလို႔ ကၽြန္မ အရမ္းေပ်ာ္သြားမိပါတယ္..။
              
“ သူတို႔ကဒါကို တစ္ေန႔ အထည္ႏွစ္ရာငါးဆယ္ၿပီးေအာင္ ခ်ဳပ္တယ္။ အိတ္ထဲကိုေတာ႔ ေလာေလာဆယ္ အထည္ တစ္ရာ ပဲ ထည္႔ ယူလာတာ။အခု ေန႔လယ္တစ္နာရီ ထိုးၿပီဆိုေတာ႔ ညေနအထိေတာ႔ တစ္၀က္ေလာက္ ၿပီးေအာင္ ခ်ဳပ္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား ၊ ၿပီးေတာ႔ ခ်ယ္ရီက ကၽြန္မတို႔ ျပန္ၿပီး ေနာက္က်မွ ျပန္တာဆိုေတာ႔ ၿပီးမွာပါ။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား”
                  ဆြန္းက ထုတ္လုပ္မွႈဌာနက အထည္ေတြအားလံုးက target (တစ္ေန႔ဘယ္ႏွစ္ထည္ထြက္ရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ခ်က္) ရွိတဲ့အတိုင္း ကၽြန္မ မၿပီးမွာ စိတ္ပူၿပီး ေခ်ာ႔ေမာ႔ခိုင္းသြားပါတယ္။ ညေနေလးနာရီ အလုပ္သမားေတြ ရံုးဆင္းခ်ိန္အထိေတာ႔ စက္နဲ႔ ကၽြန္မျပႆနာ မတတ္ပဲအေတာ္ အဆင္ေျပေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ညေနငါးနာရီထုိးတဲ႔ အခါမွာေတာ႔ စက္မွာ ရုတ္တရက္ ခ်ည္ ေခ်ာ္ၿပီး ခ်ည္ေၾကာင္းေတြ မလွေတာ႔တာမို႔ ခ်ဳပ္ရတာ အဆင္မေျပေတာ႔ပါဘူး။ ခ်ဳပ္လိုက္တိုင္း အထည္ေတြမွာ မီးရထား သံလမ္း သဏၭာန္ အပ္ခ်ည္ေလး ေတြေပၚေနရာက၊ ခ်ည္တစ္ခ်ည္မွ ခ်ဳပ္၍မလိုက္ေတာ႔ပဲ လံုး၀ရပ္သြားတာပါ။ ကၽြန္မလည္း ရံုးခန္းေရွ႕ ထြက္ၾကည္႔ေတာ႔ ဒီဇိုင္းဆြဲေနတဲ႔ ႀကီးေမလင္းရဲ႕အနားမွာ စကားေျပာေနတဲ႔ ရိုစီနဲ႔ အလုပ္ေတြလက္စသတ္ေနတဲ႔ စႏၵီကို ေတြ႕ လိုက္ရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ စႏၵီကို အကူအညီ ေတာင္းတဲ႔အခါ စက္ခန္းထဲလိုက္လာၿပီး ကၽြန္မရဲ႕႔ ဓားစက္ကို ကူညီျပင္ဆင္ ေပးပါ တယ္။ ၿပီးေတာ႔ ကၽြန္မကို ဓါးစက္မွာ ခ်ည္ဘယ္လိုထိုးရသလဲကအစ ခ်ည္အစိတ္နဲ႔အက်ဲ ဘယ္လိုညိွရမလဲ ဆိုတာေတြကို ေျပာျပ ေပးသြားပါတယ္။ ကၽြန္မအတြက္ေတာ႔ ဓါးစက္ကို ကိုင္တြယ္ရတာ လြယ္ကူေပမယ့္ ခ်ည္ထိုးတာ၊ ခ်ည္ေၾကာင္းညွိရတာေတြကို ေတာ႔  လြယ္ကူတယ္ မထင္ပါဘူး။ ရိုးရိုးေမာ္တာစက္ေတြထက္ေတာင္ ပိုခက္ေနသလိုပါပဲ။ သူလည္း ကၽြန္မကို သတိေပးသလိုနဲ႔ စက္ခ်ဳပ္တဲ႔သူဟာ စက္အေၾကာင္းေတာ႔ နည္းနည္းသိဖို႔လိုေၾကာင္း ေျပာသြားေသးတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ဓါးစက္ေလး ျပန္ေကာင္းသြား တာမို႔ ခ်ဳပ္မယ္ျပင္ဆင္ခ်ိန္မွာပဲ မေန႔ညက မအိပ္ရေသးတဲ႔အတြက္ အႀကီးေမလင္းကေစာေစာျပန္ဖို႔ ကၽြန္မတို႔ သံုး ေယာက္စလံုး ကို ေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္မလည္း ဒရိုင္ဘာအဆင္သင္႔ရွိတုန္း အထည္ေတြဘယ္ေလာက္ၿပီးသလဲေတာင္ မေရတြက္အား ဘဲ ပစၥည္းေတြသိမ္းၿပီး သူတို႔နဲ႔အတူ အိမ္ျပန္လမ္းကို လွမ္းခဲ႔ပါေတာ႔တယ္။
                  အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ႔အထိ ဘာလုပ္လုပ္ စိတ္မေျဖာင္႔ပဲ အထည္ေတြဘယ္ေလာက္ၿပီးသလဲဆိုတဲ႔ အေတြးတစ္ခုတည္း သာ ကၽြန္မေတြးေနမိ္တယ္။ တကယ္လို႔ ကၽြန္မခ်ဳပ္တာ အထည္ငါးဆယ္မျပည္႔ရင္ ေနာက္တစ္ဆင္႔မွာ ခ်ဳပ္ရမဲ႔လူက ကၽြန္မ မၿပီး ေသးတဲ႔ အထည္ေတြအတြက္ ဘာမွမလုပ္ပဲ ထိုင္္ေစာင္႔ေနရမွာလား။ အို…မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္္မ တစ္ေယာက္တည္း အဲ႔ဒီ အဆင္႔ကို ခ်ဳပ္ေနတာ မွမဟုတ္တာ။ တျခားလူေတြလည္း ခ်ဳပ္ၾကမွာပဲ။ သူတို႔ဖာသာအဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွာပါ။ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း အေတြးမ်ိဳးစံုေတြးရင္း စိတ္သက္သာေအာင္ေနရာက မိုးျမန္ျမန္လင္းေစခ်င္ၿပီး ရံုးပဲျမန္ျမန္ သြားခ်င္ပါ ေတာ႔ တယ္။ မနက္ဖယ္ရီကားနဲ႔ကၽြန္မ ရံံုးေရာက္ေတာ႔ “ ဘာကူညီရမလဲ အစ္မလို႔” ေဒလီတို႔ကို မေမးေတာ႔ပဲ စက္ခန္းထဲ သို႔ပဲ  ေျပး၀င္ သြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ဆြန္းရဲ႕ၾကည္လင္ေနတဲ႔ မ်က္ႏွာက ကၽြန္မကိုဆီးႀကိဳေနတယ္။ ခ်ဳပ္ၿပီးသား အထည္ေတြကိုလည္း ေသေသ သပ္သပ္္စီး ေႏွာင္ထားၿပီးလို႔ က်န္ရွိေနတဲ႔ အိတ္ထဲကအထည္ေတြကိုပဲ ဆက္ခ်ဳပ္ဖို႔လိုပါေတာ႔တယ္။
                  “ ခ်ယ္ရီက မဆိုးပါဘူး အထည္ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ေတာ႔ ရသားပဲ”
                  အထည္ေျခာက္ဆယ္တဲ႔ လွစ္ခနဲ ေပ်ာ္သြားမိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သူက ထပ္ေျပာလိုက္ေသးတာက..
                   “တကယ္႔ target နဲ႔ဆိုရင္ေတာ႔ တစ္ရာ ရရမွာေလ။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္မကလည္း ငါးဆယ္ေလာက္ ရရင္ေတာ႔ မဆိုးဘူး လို႔ ေအာက္ေမ႔မိတာ။ အခုေျခာက္ဆယ္ၿပီးတယ္ဆိုေတာ႔ ေတာ္ေသးတာေပါ႔ “
                  ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပထမဆံုးခ်ဳပ္ရတဲ႔ေနမွာပဲ ျပႆနာမတက္ပဲ  အဆင္ေျပသြားလို႔ ကၽြန္မ အသက္ရူေခ်ာင္သြားမိတယ္။ သူက ကၽြန္မကိုအိတ္ထဲက လက္က်န္အထည္ေတြကို ရွင္းခိုင္းၿပီးေတာ႔  ေနာက္ထပ္ ဓားစက္နဲ႔ ခ်ဳပ္ရတဲ႔ သင္ခန္းစာသစ္ တစ္ခု တက္ျပန္တယ္။ အဲ႔ဒါကေတာ႔ ေဘာ္လီခ်ဳပ္ဖို႔ အဓိကလိုအပ္တဲ႔ foam cup ေတြကို အနားပတ္ပတ္လည္မွာ ဓါးစက္နဲ႔ လိုက္ခ်ဳပ္ ရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အေျပာအရ ဓါးစက္ခ်ဳပ္ရင္ တည္႔တည္႔ခ်ဳပ္္လို႔မရပဲ ခ်ဳပ္ထည္ရဲ႕ ပံုသဏၭာန္အတိုင္းခ်ဳပ္မွ အဆင္ေျပမယ္ အေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ ကၽြန္မလက္ထဲ ႏွစ္ဒါဇင္၊ သံုးဒါဇင္ေလာက္ရွိတဲ႔  foam cup ေတြအားလံုးခ်ဳပ္အၿပီးမွာေတာ႔  ဓါးထိသြား တဲ႔ အထည္ ႏွစ္ထည္၊ သုံးထည္ေလာက္ ရွိပါေသးတယ္။ အဲ႔ဒါကေတာ႔ ဓါးစက္လိုက္တဲ႔အခါတိုင္း၊ သူ႔ပံုသဏၭာန္အတိုင္း မခ်ဴပ္ပဲ၊ အတည္႔ႀကီး စက္ထဲထည္႔ခ်ဳပ္မိလို႔ ဓါးထိရတာကို သင္ခန္းစာယူဖို႔ ဆြန္းကေျပာရင္း foam cup အသစ္တခ်ိဳ႕နဲ႔ လဲေပးတယ္။
“ အခုေတာ႔ လဲစရာ ရွိေနလို႔ ျပန္ခ်ဳပ္လို႔ ရတယ္၊ လဲစရာ အပိုမရွိရင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ၊ ေနာက္ဆို သတိထားေနာ္”
            သူ႔ သင္ၾကားမွႈေတြေအာက္မွာ ထုတ္လုပ္မွႈဌာနကိုကူညီရတဲ႔ သင္ခန္းစာနံပါတ္(၁)က ျပႆနာ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိပဲ ကၽြန္မရဲ႕ ရံုးဖြင္႔ရက္ တစ္ေန႔တာအခ်ိန္ေလးေတြ ကုန္ဆံုးသြားခဲ႔ရပါတယ္။          .။
                                                                                                     (ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္………..)/  စုသဲမြန္
         The Ladies' News Journal အတြဲ(၁)၊ အမွတ္စဥ္(၂၅) ၾသဂုတ္ ၁၁-၂၇ ၊ ၂၀၁၂

No comments:

Post a Comment