Thursday, August 9, 2012

ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၄


                                                       ေရၾကည္ေသာ္လည္း ျမက္မႏုရာ-၄

                          စက္ရံု၀င္းထဲကို ၀င္၀င္လိုက္ခ်င္း ကုန္တင္ကားႀကီးေတြ သံုး၊ေလးငါးစီးေတြ႕လိုက္ရလို႔ ကၽြန္မ အံ႔အား သင္႔ကာ တဒဂၤေငးေမာေနမိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ရက္ေတြမွာ ပိတ္စလိပ္ေတြ အထပ္လိုက္တင္ထားတဲ႔ကားေတြကို တစ္စီးတစ္ေလ ေတြ႕ရေလ႔ရွိတာေပမယ့္ ၊ ဒီလို စက္ရံု၀င္ း အျပည္႔ ကားႀကီးေတြရပ္ထားတာျမင္ေတာ႔ အထူးအဆန္းလုပ္ၿပီး ေငးေမာ ၾကည္႔မိ သြားတာပါ။ ကားဖယ္ရီေပၚက ဆင္းဆင္းခ်င္း၊ ေရွ႔ခန္းမွာပါလာတဲ႔ အန္တီရွယ္လီက လွမ္းႏွဳတ္ဆက္တဲ႔ စက္ရံုေစာင္႔ကို “ဒီေန႔ shipping ရွိလား၊ ပစၥည္းပို႔ရမဲ႔ေန႕လား” လို႔ လွမ္းေမးတာကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ အန္တီရွယ္လီက ျမန္မာတစ္ဦးတည္းနဲ႔ ဖစ္လပင္း(ဖီလစ္ပိုင္) ဆယ္ေယာက္ေလာက္ ၊ အင္ဒိုနီးရွား ၀န္ထမ္း ႏွစ္ဆယ္ သံုးဆယ္ နဲ႔ ေထာင္ခ်ီတဲ႔ အလုပ္သမားသမား ေတြ ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ႔ စက္ရံု(၂)က မန္ေနဂ်ာမွဴးႀကီးမို႔ ၊သူေဌးမႀကီးက ယံုၾကည္ရလြန္းလို႔ မ်က္ႏွာလြဲ ထားရသူပါ။ စက္ရံု(၁)မွာေတာ႔ အားလံုးကို သူေဌးမက တိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳဳပ္ပါတယ္။ အန္တီရွယ္လီလို အရာရာယံုၾကည္ၿပီး အားကိုးရမဲ႔လူယံု မရွိလိုမ်ားလားလို႔ ေတြးမိ လုိက္ေသး တယ္္။ ဒါေၾကာင္႔ အိမ္ကေန ဖယ္ရီအတူတူ စီးခဲ႔ေပမယ္႔ ရံု:ေရာက္တာနဲ႔ အန္တီရွယ္လီနဲ႔ ဖစ္လပင္းတခ်ိဳ႕က စက္ရံု(၂) ဘက္ ကို လွမ္းၿပီး ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာသံုးေယာက္ကေတာ႔ စက္ရံု(၁) ဘက္ကို ေျခဦးလွည္႔ခဲ႔ပါတယ္။
                          သူေဌးမႀကီးရဲ႕ရံုးခန္းက လွမ္းၾကည္႔လိုက္ရင္ မွန္ခ်ပ္ေတြနဲ႔သာျခားထားတဲ႔ ကၽြန္မအလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ `နမူနာ ထည္ အခန္း´ (Sample Room) ကို လွမ္းျမင္ရပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ နံေဘးမွာေတာ႔ အင္ဒိုုနီးရွား ဘြဲ႔ရပညာတတ္တခ်ိဳ႕႔ကို ကြန္ျပဴတာ ကိုင္ၿပီး စာရင္းဇယား လုပ္ေနၾကတာကို လွမ္းေတြ႕ရသလို၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ႔ ကၽြန္မနဲ႔ တေဆာင္တည္း အတူတူေနတဲ႔ ဖစ္လပင္း လူမ်ိဳးေတြ ကို merchandiser ဆိုတဲ့ အေရာင္းအ၀ယ္ညိွႏွိဳင္းေရးတာ၀န္ခံ ၊ purchaserဆိုတ႔ဲ ၀ယ္ယူေရးတာ၀န္ခံ စတဲ႔ ရာထူးေတြမွာ ညနက္သည္အထိိတာ၀န္ယူ အလုပ္လုပ္ေနၾကတာကို ကၽြန္မလွမ္း့ျမင္ရပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ‘နမူနာထည္ အခန္း’ မွာေတာ႔ ဖစ္လပင္းတစ္ေယာက္မွ မရွိပဲ အဂၤလိပ္လိုလံုး၀ မေျပာတတ္၊ အင္ဒိုစကားကိုလည္း ခ်စ္စရာ အဖြားႀကီးေလသံနဲ႔ ဗလံုးပေထြး ေျပာတတ္တဲ႔ တရုတ္အဖြားႀကီး ‘ႀကီးေမလင္း’ကိုသာ ရာထူးအႀကီးဆံုးအျဖစ္ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူ႕ကို စက္ရံု(၁) မွာေရာ၊ (၂) မွာပါ ႀကီးေမလင္းဆိုရင္ ကၽြမ္းက်င္တဲ႔ ဒီဇိုင္နာအဖြားႀကီးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီးသားပါ္။ သူၿပီးရင္ ကၽြန္မတို႔ ‘နမူနာထည္အခန္းမွာ’ ရိုစီနဲ႔ စႏၵီီကို ရာထူးအႀကီးဆံုးလို႔ထင္ထားမိတဲ႔ ကၽြန္မအေတြးေတြ ဒီေန႔ရံုးေရာက္တဲ႔အခါ  သူစိမ္း ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ကို ထပ္မံ ေတြ႔လိုက္ရလို႔္ ပိို႔အံ႔ၾသသြားမိပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ သူက ေဆးခြင္႔နဲ႔ ကေလးမီးဖြားဖို႔ ခြင္႔ယူ ထားတာမို႔ ကၽြန္မနဲ႔ ခုမွဆံုၾကရတာပါ။ သူ႔နာမည္ကေတာ႔ ေဒလီတဲ႔။ အင္ဒိုနီးရွားေရာက္ေတာ႔လည္း သူေရာ၊ကိုယ္ေရာ အေဖ အေမ ေရြးခ်ယ္မွည္႔ေပးထားတဲ႔ျမန္မာ နာမည္ေလးေတြေပ်ာက္ၿပီး၊ လူတိုင္းေခၚရလည္း လြယ္၊ မွတ္မိလည္း လြယ္ႏိုင္မယ္႔ ဘိုဆန ္ဆန္ နာမည္ေတြနဲ႔ဘ၀သစ္စခဲ႔ၾကရတဲ႔ ထဲမွာ ေဒလီလည္း တစ္ေယာက္ေပါ႔။
                          ေဒလီက နမူနာထည္အခန္းမွာ costing လို႔ေခၚတဲ႔ နမူနာခ်ဳပ္မယ္႔ အထည္ေတြအတြက္ ပိတ္နဲ႔ တျခားပစၥည္း ေတြ ၀ယ္ယူဖို႔ တြက္ခ်က္ရပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ တျခား စက္ရံုက ေရာင္းသူ ၀ယ္သူ အျပန္အလွန္ေမးလ္နဲ႔စကားေျပာရင္း ေစ်းညွိတဲ႔ အပိုင္းကိုလည္း တာ၀န္ယူရပါတယ္။ ဒီေတာ႔မွ ကၽြန္မအရင္က တစ္ေယာက္တည္း ေတြးခဲ႔ဖူးတဲ႔ သူေဌးမႀကီးက အစည္းအေ၀း ေေခၚရင္ ႀကီးေမလင္း တစ္ေယာက္တည္း အဆင္ေျပႏိုင္ပါ႔မလား၊ ႀကီးေမလင္း ေအာ္ႀကီးလစ္က်ယ္ ေျပာဆိုတာေတြကို အားလံုး က နားလည္လက္ခံရဲ႕လား  ဆိုတဲ႔ အေတြးနဲ႔၊ ၀ယ္သူေတြ ေတာင္းဆိုသမွ် အႀကီးေမလင္းက အဂၤလိပ္လိုမတတ္ပဲ ဘယ္လိုလိုက္မွတ္ခ်ဳပ္လုပ္ ႏိုင္ပါလိမ္႔ဆိုတဲ႔ သံသယေတြကို ေဒလီကၽြန္မေရွ႕ရုတ္တရက္ေပၚလာမွပဲ ရွင္းလင္းသြားပါေတာ႔တယ္။ ဒီ ‘နမူနာထည္အခန္း ‘ထဲံမွာေတာ႔  သူကႀကီးေမလင္းၿပီးရင္း ရာထူးအႀကီးဆံုးပါပဲ။ သူကေနတဆင္႔ ဘာပိတ္အေရာင္၊ အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ခ်ည္၊ သေရႀကိဳးနဲ႔ ဖဳဲႀကိဳး၊ဖဲျပားစတဲ႔ accessories သံုးမလဲ ဆိုတာေတြကို ဒီဇို္င္းနာေတြက သိရတာျဖစ္ပါတယ္။ ႀကီးေမလင္းတို႔ ဒီဇိုင္း ဆြဲၿပီးတာနဲ႔ စက္ခန္းထဲက စက္ခ်ဳပ္သမ ေတြ နဲ႔ ညွိႏွိဳင္းၿပီး သူက ၀ယ္သူ(buyer) ကို ၊(တနည္းအားျဖင္႔ ေအာ္ဒါအပ္သူကို )  နမူနာအထည္ေတြ ၿပီးစီးႏိုင္မယ္႔ ေန႔ကို ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းအေၾကာင္းၾကားရတာ ေသး္တယ္။
                             ဒီေန႔ေတာ႔ သူတို႔ခ်ဳပ္ေနတဲ႔ ေရကူး၀တ္စံုအတြက္ ပခံုးမွာတပ္မယ္႔ ႀကိဳးႏွစ္ဖက္ကို ညီညီညာညာ ကူျဖတ္ရင္း အရမ္း ဆန္းျပားေခတ္မီတဲ႔ ဖဲႀကိဳးေတြဗလပြနဲ႔ ဖက္ရွင္ေရကူး၀တ္စံုနဲ႔ ေဘာင္းဘီ၀မ္းဆက္ေလး ခ်ဳပ္ေနတာကို တဆင္႔ ခ်င္းလိုက္ၾကည္႔ မိပါတယ္။ ကၽြန္မ မနီးမေ၀းကေန ၾကည္႔ေနတာကို ၾကည္ျဖဴသူူလည္း ရွိသလို၊ သုန္မွႈန္တဲ႔ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ ႏွဳတ္ ခမ္းစူ ထားတဲ႔လူေတြလည္း ရွိေပမယ္႔၊ ကၽြန္မက ပညာလုိခ်င္သူမို႔ ၊ သူတို႔ကို အေႏွာင္႔အယွက္ မျဖစ္ရေအာင္ ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႔ ၾကည္႔ရင္း လိုက္မွတ္မိပါတယ္။ ပထမေတာ႔ စာအုပ္ကိုင္ရမွန္း နားမလည္တဲ႔ ကၽြန္မကို အန္တီရွယ္လီက  သံုးလေက်ာ္၊ေလးလ ဆိုတာ ေလ႔လာတာေတာင္မွ ၿပီးစလြယ္ ေယာင္၀ါး၀ါး လုပ္လို႔ မရေတာ႔ဘူး၊ စာအုပ္နဲ႔ ခ်ဳပ္လုပ္ပံုတဆင္႔ခ်င္း၊ ျမန္မာလို ျဖစ္ျဖစ္ အဂၤလိပ္လိုျဖစ္ျဖစ္ လိုက္မွတ္ထားသင္႔ၿပီ ဆိုတဲ႔ အမွာစကားေၾကာင္႔ ခုလို လိုက္မွတ္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲ႔ဒီ လို လိုက္မွတ္ရင္း ကိုယ္နဲ႔ ရင္းႏွီးေနၿပီး မ်က္ႏွာလည္းခ်ိဳတဲ႔ စက္ခ်ဳပ္သမေတြ နားကပ္ၿပီး ဘာကူညီရမလဲ လို႔ အင္ဒိုလို လိုက္ေမးရ ပါေသးတယ္။ ဒါကလည္း နမူနာအထည္လွလွေလးေတြ ေအာ္ဒါက်ေနလို႔ စက္ေတြမအားတဲ႔အခါ ၊ အလုပ္လုပ္ရင္း စက္ခ်ဳပ္ ေလ႔က်င္႔ခ်င္တဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ဆႏၵေလးပါ။ တခါတေလလည္း အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္း (Textile) အသံုးအႏွဳန္းေတြ မသိေသးတဲ႔ ကၽြန္မက စာအုပ္္ထဲမွာ ျမန္မာလိုေရးမွတ္တာကိို ျမင္တိုင္း အနားကို အင္ဒိုစက္ခ်ဳပ္သမ ခပ္ငယ္ငယ္ေတြ ၀ိုင္းၿပီး စပ္စုတတ္ ၾကေသးတယ္ ။ ျမန္မာစာ ဆိုတာအဲ႔ဒါလားဆိုတာမ်ိဳးေပါ႔။  သူတို႔အင္ဒိုနီးရွားစာကေတာ႔ ABCD နဲ႔သာေရးၿပီး အသံထြက္က်မွ အဂၤလိပ္ အသံထြက္ နဲ႔ကြဲၿပီး A ကို “ အာ”၊ B ကို “ ေဘ” ၊ C ကို “ ေက်” ဆိုၿပီး အသံထြက္ၾကတယ္။ တခါတေလလည္း သူတို႔က ေန႔လည္ထမင္းစား ခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ျမန္မာလို AကေနZ အထိေရးျပပါဆိုလို႔ ကၾကီးကေန အ အထိေရးျပရေသးတယ္။ သူတို႔လိုက္ ေရးၾကည္႔တဲ႔ အခါ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပၾကဘူး။ အဲ႔ဒီအခါ ကၽြန္မတို႔ကို “ ေၾသာ္ သူတို႔က ဒီေလာက္ ခက္တဲ႔ စာေတြကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ေရးခဲ႔၊ သင္ခဲ႔ၾကတာ။ ဒါေၾကာင္႔ ငါတို႔စာက် ေအးေဆးျဖစ္ေနတာ” လိ္ု႔ မခ်ိတင္ခဲ ေျပာၾကပါေသးတယ္။ အမွန္ေတာ႔ သူတို႔စာကိုေရးတဲ႔ ေအဘီစီဒီဆိုတာလည္း ကၽြန္မတို႔က ငယ္ငယ္ကတည္းက သင္ထားခဲ႔တာကိုး။
                           ကၽြန္မကိုယ္၌ကလည္း အင္ဒိုစကားကိုေလ႔လာေျပာဆိုေနေပမယ္႔ ျမန္မာေတြကလည္း ကိုယ္႔ ပတ္၀န္း က်င္မွာ ရွိေနတာမို႔ ကိုယ္႔ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းေတာ႔ ျမန္မာစကားကိုပဲ ေျပာဆိုျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဒိုေတြက ကၽြန္မကို သူတို႔စကား နဲ႔ျဖည္းျဖည္းေျပာရင္ အားလံုး နားလည္ၿပီလို႔ ဆိုရေပမယ္႔ အရမ္းျမန္ရင္ေတာ႔ ဘာေျပာမွန္း လံုးေစ႔ပတ္ေစ႔ ေသခ်ာ မသိပဲ၊နီးစပ္ရာ အဓိပၼါယ္ေလာက္ကိုသာ ဆက္စပ္ ေတြးေတာရပါေတာ႔တယ္။ အင္ဒိုလူမ်ိဳးေတြထဲမွာ ျမန္မာစကားကို တစ္လံုးခ်င္း ေလ႔လာရင္း ကၽြန္မနဲ႔ေတြ႕တိုင္း စကား ေျပာတတ္တဲ႔သူရွိတယ္။ သူကေတာ႔ ဒရိုင္ဘာေလးေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ ဂိုနာ ဆိုတဲ႔ လူႀကီး။ တစ္ရက္ေတာ႔ နမူနာထည္အခန္းတစ္ခန္းလံုး အိုင္ဗာတိုင္ရွိတဲ႔ေန႔မွာ ေခ်ာင္းေတြဆိုးၿပီး ေနသိပ္မေကာင္းတဲ႔ ကၽြန္မကို အေဆာင္ျပန္ဖို႔ အႀကီးေမလင္း က ဂိိုနာကို လုိက္ပို႔ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ႏွဳတ္ခမ္းေမြး ထူထူနဲ႔ အသားက မည္းရတဲ႔ထဲ လူကလည္း ထြားက်ိဳင္းသန္မာၿပီး မ်က္လံုးႏွစ္လံုး က အျပင္ကို ျပဴးထြက္ေနတာမို႔ သူ႕ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း၊ ရံုးခန္းေရွ႕မွာပဲ ကၽြန္မ လန္႔ျဖန္႔သြားမိတယ္။ ညကလည္းခုႏွစ္နာရီခြဲ၊ ရွစ္နာရီ ေလာက္ရွိၿပီမို႔ ရံုးနဲ႔ အေဆာင္ ဘယ္ေလာက္နီးတယ္ပဲ ဆိုဆို သူနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း မွန္အလံုပိတ္ကားစီးၿပီး ျပန္ရမယ္႔ အေရးကို ေတြးလိုက္မိေတာ႔ ကၽြန္မေက်ာခ်မ္းသြားမိပါတယ္။
                          သူက ကားေရွ႕ခန္းမွာ ထိုင္ဖို႔ အလိုက္သတိကားတံခါးဖြင္႔ေပးရင္း ကားေပၚေရာက္တဲ႔ အခါ သူဆီက ၾကားလိုက္ ရတဲ႔ ပထမဆံုးစကားက “ မဂၤလာပါ” ။ ေနာက္ၿပီး ေျပာတဲ႔စကားေတြက “ နာမည္ဘယ္လိုေခၚလဲ “ “ ဒီမွာ နင္ေပ်ာ္လား “ “ လိမ္လိမ္မာမာ ေန “ စသျဖင္႔ အစံုပါပဲ။ ဒီေလာက္ ေျပာတတ္တဲ႔ အင္ဒိုလူမ်ိဳးကို ပထမဆံုးေတြ႕ဖူးတဲ႔ ကၽြန္မ လည္း ၿငိမ္မေနႏိုင္ေတာ႔ပဲ သူဘယ္လိုေလ႔လာထားသလဲ သိခ်င္စိတ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဳးမိေတာ႔တယ္။ ကၽြန္မထင္ထားတဲ႔ အတိုင္း စႏၵီ၊ ရိုစီနဲ႔ အန္တီရွယ္လီတို႔ကို ၿမိဳ႕ထဲသြား ဖို႔ သူလိုက္ပို႔တုန္းက သင္ထားတာျဖစ္ၿပီး တစ္ကေနတစ္ဆယ္ အထိေတာင္ ရြတ္ျပလိုက္ပါေသးတယ္။ ဒါ႔အျပင္သူက ဘာသာစကားေလ႔လာလိုက္စားရတာကို ၀ါသနာပါသူမို႔ သူသိတဲ႔ ဖစ္လပင္း စကား တစ္ခြန္း ႏွစ္ခြန္းကို ေျပာျပရင္း၊ အဂၤလိပ္လိုလည္း ၾကားညွပ္မွႈတ္လိုက္ေသးတယ္။  သူ႕ေၾကာင္႔ ေနမေကာင္းတဲ႔ ၾကားက ကၽြန္မ  ၿပံဳးႏိုင္္သြားပါေတာ႔တယ္။ အဲ႔ဒီေန႔ည အေအးမိေခ်ာင္းဆိုရာကေန အဖ်ား၀င္လာတဲ႔ ကၽြန္မကို ဆရာ၀န္ျပေတာ႔ ၊ အဆုတ္ အေအးမိတာမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ႏွာေခါင္းမွာလည္း ႏွာရည္တရႊဲရႊဲမို႔ တစ္ေနကုန္ အဲယားကြန္း ခံတာမ်ိဳး မလုပ္ဖို႔ သတိေပး တားျမစ္ခဲ႔ပါ တယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္မတို႔  ‘နမူနာထည္အခန္း’ ရဲ႕ ရံုးခန္းထဲမွာလည္း အဲယားကြန္းတပ္ထားသလို၊ စက္ခန္းမွာ ဖုန္၀င္ တာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ေအးစိမ္႔ေနေအာင္ အဲယားကြန္း တပ္ထားရတာမို႔ ဆရာ၀န္ရဲ႕ သတိေပးခ်က္ကို နားလည္ေပမယ္႔ ကၽြန္မ မလိုက္ နာႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ကံအားေလ်ာ္စြာဘဲ ေခ်ာင္းဆိုးအေအးမိတာ သံုး၊ေလးရက္ေလာက္ၾကာၿပီးအခ်ိန္မွာေတာ႔ ဆိုးဆိုး ၀ါး၀ါး မျဖစ္ပဲ  ကၽြန္မ ေနျပန္ေကာင္းလာၿ႔ပီး အလုပ္ေတြကို ႏိုင္သေလာက္ ကူႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။
                      ဒီေနာက္ မၾကာမီီရက္ပိုင္းကေတာ႔ လကုန္ရက္ျဖစ္ၿပီး ဟိုတစ္ခါကလိုပဲ ကုန္ကားႀကီးေတြ စက္ရံု၀န္းထဲ အျပည္႔ ေတြ႕ရျပန္ပါၿပီ။ ကုန္ကား အျမင္႔ႀကီးေတြေအာက္မွ ကား၀မ္းထဲ ပိုက္ပခက္လုပ္ၿပီး အိပ္ေနတဲ႔ ညစ္ေထးေထးလူေတြကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရပါ တယ္။ သူတို႔ေတြက ဒရိုင္ဘာေတြလား၊ အလုပ္သမားေတြလား ကၽြန္မ မသိေပမယ္႔ ေသခ်ာတာကေတာ႔ ထုတ္လုပ္မွႈ ပိုင္းက ဒီေန႔  ပစၥည္းေတြအားလံုးကို အဲ႔ဒီကားႀကီးေတြနဲ႔ အခ်ိန္မီပို႔ႏိုင္ေအာင္ တာ၀န္ယူၾကရမွာပါ။ အထည္ေတြ အားလံုးကို သက္ဆိုင္ရာ ၀ယ္သူေတြရွိရာ ႏိုင္ငံေတြကို သေဘာၤနဲ႔ပို႔ရမွာမို႔ ပတ္ကင္ဌာန လို႔ေခၚတဲ႔ ထုတ္ပိုးမူဌာနက လူေတြအားလံုး အလုပ္ရွဳပ္ရမယ္႔ေန႔ပါ။ ေန႔လည္ထမင္းစားနားခ်ိန္မို႔္ စက္ခ်ဳပ္သမေတြ အားလံုး လိုလို စက္ခံုေအာက္မွာပဲ ေခါင္းအုံး ေသးေသး ေလးေတြ ခုရင္း၊ တခ်ိဳ႕လည္း ဆြယ္တာအေႏြးထည္ေတြကို ေခါင္းခုရင္း တေရးတေမာ အိပ္ေနၾကပါၿပီ။ ဒါေၾကာင္႔ စက္ရံုတစ္ရံုလုံး လည္း  မီးေတြမွိတ္ထားၿပီး အေမွာင္အတိလႊမ္းေနတဲ႔ အခ်ိန္ပါ။ ဒီလို အားလံုး ေမွာင္မည္းေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔ အခန္းနဲ႔ မွန္ပဲ ကာထားတဲ႔ သူေဌးမႀကီးရဲ႕ စားပြဲရွိရာ ရံုးခန္းကေတာ႔ မီးလင္းေနပါတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင္႔ သူက ထမင္း စားၿပီး ေန႔ခင္းေလာက္မွ ရံုးျပန္၀င္တတ္ေပမယ္႔ ၊ဒီေန႔ပစၥည္းပို႔မယ္႔ေနမို႔ စိတ္မေအးႏိုင္ျဖစ္ေနပံုရပါတယ္။ သူ႕စားပြဲေပၚမွာ ထပ္ထားတဲ႔ ဘရာစီယာ အထည္ပံုႀကီးကို ေတြ႕ရသလို၊ လက္တစ္ဖက္ကကတ္ေၾကးနဲ႔ ဘရာစီယာေတြဆီက မလိုအပ္တဲ႔ ခ်ည္ပိုေတြနဲ႔ အထည္စေတြကို ညွပ္ရင္း တစ္ထည္ၿပီးတစ္ထည္စစ္ေဆးေနပါတယ္။ အားလံုး အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္မ်က္မွန္ တပ္ရင္း ကတ္ေၾကးတစ္လက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ သူ႕အမူအယာက ေအးေဆးတည္ၿငိမ္လို႔ ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဒီစက္ရံုႀကီးကို ပိုင္ဆိုင္သူအျဖစ္ လူေတြအမ်ားႀကီးကို ဦးေဆာင္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တာလို႔ ကၽြန္မေတြး လိုက္မိ ေသး းတယ္။
                        ညေနပိုင္းမွာေတာ႔ အႀကီးေမလင္းက စက္ရံုမွာ ပစၥည္းပို႔ရမွာမို႔ နမူနာထည္အခန္းကလူေတြ ညေနေလးနာရီ မွာ မျပန္ရပဲ ပတ္ကင္မွာ သြားကူလုပ္ရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ စက္ခန္းထဲကလူေတြဆီက “ ဟင္း “ ဆိုတဲ႔ သက္ျပင္းရွည္ခ်သံႀကီး နဲ႔အတူ ဇီးရြက္ ေလာက္သာ ရွိတဲ႔ သူတို႔ မ်က္ႏွာေလးေတြကို ေတြ႕လိုက္ရတာမို႔ လွမ္းစပ္စုမိလိုက္တယ္။ သူတို႔ေျပာျပတာက
                       “ တစ္လတစ္ခါ လကုန္ရက္တိုင္း ပစၥည္းပို႔ရတယ္ေလ။ တစ္ခါတေလ ထုတ္လုပ္မူက မၿပီးရင္ နမူနာအခန္းက ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ေပမယ္႔ အထည္ေတြယူၿပီး ကူခ်ဳပ္ေပးရတယ္။ သူတို႔စံနဲ႔ ခ်ဳပ္ရတာေပါ႕။ နမူနာအထည္ေတြေလာက္ေတာ႔ ေကာင္းဖို႔ မလိုပါဘူး။ အခုေတာ႔ ခ်ဳပ္တာကေတာ႔ၿပီးၿပီတဲ႔ ၊ ထုတ္ပိုးမူအပိုင္းက မၿပီးတာမို႔ တို႔ေတြက ပတ္ကင္ဌာနမွာ သြားကူေပးရမွာ။ အဲ႔ဒါ အၿမဲလိုပါပဲ။ အခု ခ်ယ္ရီေရာက္တဲ႔ ႏွစ္လ၊သံုးလေလာက္က ေအာ္ဒါကပံုမွန္ေလာက္ပဲ ရွိလို႔  ၊ ၾကည္႔ေန ေအာ္ဒါမ်ားရင္ မ်ား သေလာက္ ကူညီရ တာ။ ခ်ဳပ္တာလိုရင္လည္း လိုသလို၊ ထုတ္ပိုးတာ လိုရင္လည္း လိုသလိုေပါ႔။  တစ္ခါတေလဆို ညသန္းေခါင္မွ အိမ္ျပန္္ ေရာက္ၾက တာ။ အိုဗာတိုင္ရေပမယ္႔ ပင္ပန္းလို႔ မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး။”
                     ကေလးေလးငယ္တစ္ဦးပံုကို သူ႕ဖုန္းထဲမွာ ထည္႔ထားတဲ႔ စျႏၵာ ဆိုတဲ႔ စက္ခ်ဳပ္သမက သူတို႔ ပတ္ကင္ကူ ဖို႔ မ်က္ႏွာ ပ်က္ရျခင္း အေၾကာင္းကို ကၽြန္မနားလည္ေအာင္ေျပာျပတယ္။ ကၽြန္မေရာက္စတုန္းကေတာ႔  ပတ္ကင္ကူရရင္ အထည္ ေတြြထည္႔ဖို႔ ဗူးကေလးေတြကို ပံုစံတက်ေခါက္ေပးရတာမ်ိဳး၊ ကပ္ခြာတံဆိပ္ကေလးေတြကို ခြာၿပီး တစ္ထည္ခ်င္း ထုတ္ပိုးၿပီး သား ေတြေပၚမွာ ကပ္ရတာမ်ိဳးႀကံဳရေပမယ္႔ တစ္ခါမွေတာ႔ ညနက္သန္းေခါင္းအထိ မကူေပးရဖူုးပါဘူး။  ကၽြန္မစိတ္ထဲ  ကၽြန္မ မသိ ေသးလို႔ သူတမင္ခ်ဲ႔႕ကားၿပီး ေျပာဆိုတာလို႔ ထင္မိပါတယ္။ မနက္ ၈ နာရီကတည္းက အလုပ္၀င္ခဲ႔ရတာမို႔ လြန္ေရာ ကၽြံေရာ ကူရ ရင္ ညရွစ္နာရီ ကိုးနာရီေပါ႔။ ညသန္းေခါင္အထိ ဆိုတာကေတာ႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ႔ ကိစၥမို႔ သူတမင္ ကၽြန္မကို ခ်ဲ႕ကား ေျပာဆို ေနတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ညေနေလးနာရီ ရံုးဆင္းေတာ႔ ပံုမွန္လစား သမားေတြနဲ႔ အိမ္ေ၀းတဲ႔ သူ ေတြကို အႀကီးေမလင္းက  ျပန္လႊတ္ လိုက္ပါတယ္။ ရံုးခန္းထဲက ကေလးငယ္ေလးရွိတဲ႔ ေဒလီနဲ႔ စာရင္းဌာနက လူေတြ ကိုလည္း ျပန္လႊတ္လိုက္တာမို႔ ကၽြန္မနဲ႔အတူ ျမန္မာအစ္မႏွစ္ေယာက္ရယ္၊ အႀကီးေမလင္းရယ္္ တျခား ေတာက္တိုမယ္ရ ခိုင္းရတဲ႔ ခပ္ငယ္ငယ္ ေကာင္မေလး ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အျပင္စက္ခန္းထဲမွ ေန႔စားသမား တခိ်ဳ႕သာ က်န္ရစ္ခဲ႔ တယ္။႔ ကၽြန္မ လည္း ဟိုအရင္အပတ္ကလို အႀကီးက ဒရိုင္ဘာဂိုနာႀကီးနဲ႔ မ်ား ကၽြန္မကို အေဆာင္ျပန္ဖို႔ လႊတ္မလားလို႔ ေတြးမိ လိုက္ ေသး တယ္။
                         ဒါေပမယ္႔ မလႊတ္တဲ႔ အျပင္ ကၽြန္မစားပြဲကိုပါ ဘံုစားပြဲအျဖစ္ အသံုးျပဳၿပီး စက္ခန္းထဲက ေန႔စားေကာင္မေလး ေတြျဖစ္တဲ႔ အဲလာ၊ အန္းသီး၊ ေဇေဇနဲ႔ ရံုးခန္းထဲမွ ရန္သီ၊ ဟန္နီဖာ တို႔ ကၽြန္မအနားကို ခံုေလးေတြဆြဲလာၿပီး ထိုင္လိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ ပတ္ကင္ဌာနက ေယာက်ာ္း ႏွစ္ေယာက္ ကတ္ထူးဗံုးအႀကီးႀကီးနဲ႔ အျပည္႔ထည္႔ထားတဲ႔  အထည္ေတြကို တြန္းၿပီး ယူလာပါတယ္။  တစ္ပံုး၊ ႏွစ္ပံုး၊ သံုး၊ေလးပံုးး….။ ကၽြန္မတို႔အလူမီနီယံစားပြဲခံုၾကားနဲ႔ အလယ္စၾကၤန္တစ္ေလွ်ာက္ ဘရာစီယာြ အေရာင္စံုေတြ ထည္႔ထားတဲ႔ ပုံးအႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ ျပည္႔ႏွက္သြားေတာ႔ တယ္။ ေနာက္ထပ္ေယာက္်ားး တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ေကာ္အက်ီခ်ိတ္္ပါးပါးေလးေတြကို အထပ္ လိုက္သယ္ေဆာင္လာတယ္။ အဲ႔ဒီခ်ိတ္ကေလးေတြမွာ သက္ဆိုင္ရာ ၀ယ္သူတံဆိပ္နဲ႔ size ( အထည္အရြယ္အစား) တံဆိပ္ကေလးေတြ ကပ္လ်က္ပါလာၿပီးသားပါ။
                        “ ေဟး…ပတ္ကင္က ကေလး မျပန္နဲ႔အုန္း ၊ အထည္ေတြ ဘယ္လို ခ်ိတ္မွာ ခ်ိတ္္ရမလဲ၊ တပ္ရမလဲဆိုတာ သူတို႔ကို နားလည္္ေအာင္ ျပသြားအုန္း”
                      စကားေျပာတိုင္း စိတ္ဆိုးသလို ေအာ္ေျပာတတ္တဲ႔ အႀကီးက သူ႕အက်င္႔အတိုင္း ပတ္ကင္ကလူေတြကို လွမ္းေျပာပါတယ္။ အ႔ဲဒီလူက ကၽြန္မတို႔ကို နမူနာအျဖစ္ အထည္သံုးေလးထည္ လုပ္ျပရင္း၊ နားမလည္မခ်င္း ျပန္ျဖဳတ္ ျပီး ျပန္လုပ္ ျပပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးနားလည္သြားမွ လုပ္ၿပီးသားအထည္အားလံုး ထည္႔ဖို႔  သီးသန္႔ ကတ္ထူေသတၱာေတြကို ေပးတယ္။ သူျပန္ထြက္ဖို႔ တံခါးခ်က္ ကို အတြန္း အႀကီးေမလင္းက လွမ္းေအာ္ေမးျပန္တယ္။
                          “ ေဟး… ဒါအကုန္ပဲမလား “
                          “ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ အႀကီး၊ ၿပီးတာနဲ႔ ထပ္လာပို႔မယ္။ “
                         မ်က္လံုးျပဴးသြားတဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စားပြဲမွာထိုင္ၿပီး တစ္ေယာက္တည္း တရုတ္လို ပြစိပြစိ တစ္ခုခု ေရရြတ္လိုက္တဲ႔ ႀကီးေမလင္းနဲ႔ မ်က္လံုးခ်င္းဆံုသြားတဲ႔ အခါ မွာေတာ႔ကၽြန္မအားတင္းၿပီး သူ႕ကို ၿပံဳးျပလိုက္မိပါေတာ႔တယ္။
                                                                                                         (ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္…..)/ စုသဲမြန္


       
                                                                                                                                               

No comments:

Post a Comment